فونیکسریمکسبهتام

شورای شهر اراک تصویب کرد

افزایش ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس‌ها در اراک

عصر خودرو : اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با افزایش ۲۰ درصدی تعرفه بهای خدمات سازمان اتوبوسرانی اراک و حومه موافقت کردند.

افزایش ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس‌ها در اراک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در نشست علنی شورای اسلامی اراک مقرر شد بهای کرایه هر نفر در مسیرهای کمتر از 18 کیلومتر از 200 تومان به 250 و مسیرهای بالای 18 کیلومتر از 250 تومان به 300 تومان افزایش یابد و خطوط ویژه رایگان نیز بدون تغییر به همان روال قبل و به صورت رایگان مسافرین را جا به جا کنند.

    نایب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک در این نشست با تشریح مزیت‌های سیستم پرداخت الکترونیک و لزوم صدور کارت‌بلیط گفت: طرح اجرای صدور کارت شهروندی با یکی از شرکت‌های وابسته به بانک تجارت در دستور کار شهرداری بوده و شهرداری جهت اجرای این طرح با شرکت به توافقاتی رسیده است.

    مسعود آبایی اظهار داشت: کارت الکترونیکی شهروندی که مقرر است در اراک برای شهروندان صادر شود نسبت به کارت‌های شهروندی در شهرهای دیگر قابلیت‌های متفاوتی دارد.

    وی خاطرنشان کرد: این کارت مانند یک کیف پول الکترونیکی برای پرداخت‌های الکترونیکی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، پارکومترها و پارکینگ‌های سطح شهر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و قابلیت شارژ در تمام دستگاه‌های ITM سطح شهر را دارد.

    نایب رئیس شورای کلان‌شهر اراک یادآور شد: پس از تصویب شورای شهر و انعقاد قرارداد، کار اجرایی این طرح آغاز و دستگاه‌های الکترونیکی در ورودی اتوبوس‌ها نصب شده و ظرف سه ماه آینده بهره برداری خواهد شد.

    * طرح 55 متری کارایی ندارد

    نایب رئیس شورای شهر اراک در ادامه نشست در مخالفت با طرح شرکت مشاور خیابان 55 متری  بیان داشت: این طرح تنها یک نقاشی است که برگی به برگ‌های این پروژه اضافه می‌کند و بعید است اجرایی شود.

    مسعود آبایی ادامه داد: افزایش تراکم ساختمان‌ها در طرح شرکت مشاور موجب افزایش جمعیت و افزایش تردد خودرو در این خیابان می‌شود که علاوه بر اینکه ترافیک را در منطقه افزایش می‌دهد موجب آلودگی زیست محیطی نیز می‌شود.

    وی راه‌های دسترسی به این خیابان در تقاطع‌های شهید بهشتی و رجایی به وسیله تقاطع هم‌سطح را نیز عامل ایجاد ترافیک دانست و افزود: تردد خودروها در این بزرگراه خطراتی را برای عابرین نیز خواهد داشت.

    آبایی با تاکید بر ضرورت تمرکز زایی تصریح کرد: با اجرای این طرح تمرکز گرایی صورت می‌گیرد و طرح ارائه شده توسط شرکت مشاور جذابیت و کارایی ندارد.

    شهردار اراک نیز در ادامه با بیان اینکه طول طرح 55 متری از میدان ولی عصر (عج) تا میدان سوم شعبان (پل فرنگی) یک‌هزار و 860 متر است، گفت: این طرح در سال‌های قبل به دلیل نداشتن پشتوانه مالی اجرایی نشده است.

    محمدابراهیم عباسی افزود: اجرای این طرح نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است که در طرح جدید شرکت مشاور اجرای این پروژه را در 57 بلوک تقسیم بندی و تعریف کرده است.

    وی ادامه داد: برای هر یک از این بلوک‌ها یک‌هزار و 500 تا 3 هزار متر عرصه پیش‌بینی شده است و طرح شامل دسترسی‌های محلی و کلی بوده و احداث پارکینگ مورد نیاز نیز پیش‌بینی شده است.

    شهردار اراک با بیان اینکه طرح اجرای 55 متری پس از تصویب در کمیسیون ماده 5 قابلیت اجرایی پیدا می‌کند ابراز امیدواری کرد این طرح تا پایان خرداد ماه به تصویب کمیسیون ماده 5 برسد.

    در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک در خصوص وضعیت پیمانکاران بدون قرارداد شهرداری نیز بحث و تبادل نظر شد و پیمانکارانی که در سنوات گذشته بدون قرارداد و یا مازاد بر قرارداد کار کرده‌اند مصوب شد ضمن عقد قرارداد و تایید کار آنها از نظر کمی و کیفی حق‌الزحمه توسط معاونت عمرانی شهرداری پرداخت شود.

    تصویب طرح شرکت مشاور رهنمورخاک برای اجرای طرح 55 متری، تصویب کلیات طرح ادغام خطوط اتوبوسرانی (فاز سوم طرح)، اصلاح بند 5 تعرفه بهای خدمات و تصویب اجرای طرح سامانه پرداخت الکترونیک کرایه اتوبوس‌ها از دیگر مصوبات جلسه شورا بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو