فونیکسریمکسبهتام

کیفیت در اجرای طرح «بی آر تی» همدان اولویت است

عصر خودرو : معاون امورعمرانی استانداری همدان گفت: در اجرای طرح BRT باید با سرعت پیش رفت اما در نحوه اجرای کار نباید کیفیت نادیده گرفته شود.

کیفیت در اجرای طرح «بی آر تی» همدان اولویت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمود رضا عراقی بعدازظهر سه شنبه در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان بیان اینکه اتفاقات خوبی در مدیریت شهری همدان رخ داده است، افزود: شهرداری باید در اجرای طرح BRT با توجه به حساسیت بالای کار نهایت دقت در مطالعات را لحاظ کند و مسائل اجتماعی را مد نظر قرار دهد تا شاهد اجرای مطلوب این طرح در شهر همدان باشیم.

    وی با اشاره به اینکه مشکل هزینه برق مصرفی راه های شریانی استان برطرف شده است، اظهارداشت: باید در زمینه موضوعات راهداری و برخی راه های روستایی فرمانداران در شورای برنامه ریزی شهرستان ها به سهم راه های روستایی بیشتر توجه کنند.

    شاخص بهره مندی راه های روستایی استان همدان در مقایسه با شاخص های کشور پایین است

    معاون عمرانی استانداری همدان با اشاره به اینکه شاخص بهره مندی راه های روستایی استان همدان در مقایسه با شاخص های کشور پایین است، عنوان کرد: یکی از مهمترین دلایل آن نبود مناطق محروم در همدان و درهمین راستا کمبود اعتبارات است.

    عراقی در ادامه به اجرای طرح پیمایش سوخت وسایط نقلیه گازوئیل سوز اشاره کرد و ابرازداشت: در راستای اجرای این طرح فرمانداران و شهرداران باید همکاری لازم را داشته باشند تا برخی از سوخت هایی که مشخص نیست کجا مصرف می شود کنترل شود چرا که همین امر درصرفه جویی و مصرف بهینه بسیار موثر خواهد بود. 

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان نیز در این جلسه به طرح پیمایش کارت های سوخت وسایط نقلیه گازوئیل سوز اشاره کرد و گفت: این طرح براساس مصوبه هیئت وزیران در بهمن‌ ماه سال گذشته با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت و بهینه کردن مصرف حامل‌های انرژی مصوب شد که براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و سوخت اجرا می شود.

    نصرت الله حیدری با بیان اینکه روزانه 105 تا 120 میلیون لیتر سوخت در کشور توزیع می شود، افزود: از این میزان تنها حدود 55 تا 60 درصد به مصرف واقعی می رسد و 40 درصد مابقی در سایر مجاری های غیر مجاز مصرف می شود.

    وی با بیان اینکه طرح پیمایش کارت های سوخت وسایط نقلیه گازوئیل سوز به منظور مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت است، اظهارداشت: بر اساس این طرح اختصاص سهمیه سوخت به این خودروها طبق فعالیت و مسافت پیموده شده ازسوی رانندگان آن محاسبه می‌شود.

    مرحله نخست طرح توزیع سهمیه سوخت گازوئیل براساس پیمایش ناوگان از اول اردیبهشت ماه سالجاری اجرایی شده است

    حیدری با اشاره به اینکه مرحله نخست طرح توزیع سهمیه سوخت گازوئیل براساس پیمایش ناوگان از اول اردیبهشت ماه سالجاری اجرایی شده است، ابرازداشت: دراین مرحله تخصیص سهمیه سوخت ناوگان گازوئیل سوز بر اساس عملکرد ناوگان و بر مبنای بارنامه محاسبه می شود.

    وی با بیان اینکه مرحله دوم این طرح نیز از ابتدای مهرماه سال 95 و با اضافه شدن ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری به این طرح اجرا می‌شود، گفت: در این مرحله تخصیص سوخت بر اساس اطلاعات مرحله نخست و سامانه پیمایش خواهد بود که بر این اساس باید تا پایان نیمه اول سال 95 تمامی خودروهای مشمول در استان، به سامانه جامع پیمایش (GPS) مجهز شوند.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان در ادامه با تاکید براینکه میزان مصرف سوخت خودروهای مشمول، متناسب با نوع، ظرفیت، تعداد محور و سال ساخت خودرو تعیین شده و رانندگان نسبت به میزان فعالیت در امر جابجایی کالا و مسافر سهمیه مورد نیاز سوخت خود را دریافت می‌کنند، افزود: کاهش تخصیص سهمیه سوخت ناوگان غیرفعال، صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی ملی، افزایش بهره‌ وری ناوگان حمل‌ونقل و جلوگیری از قاچاق سوخت از جمله مزایای اجرای این طرح است.

    در پایان این جلسه اجرای فاز دوم تقاطع غیرهمسطح غدیر و میدان سپاه مورد بررسی قرار گرفت که درهمین راستا معاون عمرانی شهرداری همدان گفت: در سالهای گذشته مطالعات اجرای تقاطع غیرهمسطح غدیر عملی شده که فاز نخست آن به اتمام رسیده واجرای فاز دوم این طرح با مصوبه شورای ترافیک آغاز خواهد شد.

    موسی رسولی با بیان اینکه به منظور اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح غدیر 25 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، افزود: براساس پیش بینی ها زمان اجرای این طرح 18 ماه خواهد بود.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو