فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای شهر تبریز:

تعدیل نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری تبریز

عصر خودرو : سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز حداکثر افزایش نرخ کرایه حمل و نقل شهری را در سال‌جاری ۱۵ درصد اعلام کرد.

تعدیل نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری تبریز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سعید حاجی‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبیین دلایل طرح و بررسی مجدد موضوع افزایش نرخ کرایه حمل و نقل شهری در صحن علنی شورا، اظهار داشت: به دنبال ارسال مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس به فرمانداری که 20 اردیبهشت ماه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید، فرمانداری تبریز با مطابقت دادن این لایحه با بخشنامه وزارت کشور که در آن تاکید شده بود افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال جاری نباید بیشتر از تورم میانگین سالانه یعنی 15 درصد باشد، هفته گذشته این لایحه را برای اصلاح به شورای اسلامی شهر عودت داد.

    وی با بیان اینکه در لایحه مذکور میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در تبریز 15 درصد و نرخ کرایه اتوبوس‌های شرکت واحد در سه نوع اتوبوس‌های عادی، بخش خصوصی و بی.آر.تی به ترتیب 17، 15 و 20 درصد تعیین و تصویب شده بود، افزود: با توجه به اینکه افزایش 15 درصدی تعیین شده برای نرخ کرایه تاکسی‌ها با نظر فرمانداری و بخشنامه وزارت کشور مطابقت داشت، موضوع برای اجرا به سازمان تاکسیرانی تبریز ابلاغ شد.

    حاجی‌زاده ادامه داد: اما در خصوص کرایه اتوبوس با توجه به اینکه نرخ تعیین شده در مصوبه قبلی شورا بیش از 15 درصد و مغایر با بخشنامه وزارت کشور بود، لایحه شهرداری در صحن علنی پارلمان محلی مجدد بررسی و با تعدیل نرخ کرایه اتوبوس موافقت شد.

    سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: بر اساس مصوبه جدید اصلاح شده، میزان افزایش نرخ کرایه اتوبوس در سال جاری همانند نرخ کرایه تاکسی‌ها حدود 15 درصد تعیین و تصویب و بدین ترتیب نظر فرمانداری هم تایید و تامین شد.

    حاجی‌زاده افزود: این میزان افزایش برای همه نوع اتوبوس اعم از اتوبوس‌های عادی، بخش خصوصی و بی.آر.تی یکسان است و به عبارت دیگر میانگین افزایش نرخ کرایه انواع اتوبوس‌ها در سال جاری نباید بیشتر از 15 درصد باشد.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز با ابراز خرسندی از طرح مجدد موضوع تعیین نرخ کرایه اتوبوس‌ها در صحن علنی شورا و تعدیل نرخ مصوب قبلی، خاطرنشان کرد: بنده در جلسه‌ای که لایحه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال جاری مطرح و تصویب شد، با افزایش 20 درصدی کرایه اتوبوس‌های شرکت واحد مخالفت کرده بودم که خوشبختانه فرمانداری تبریز هم با عودت لایحه تصویبی به شورا و درخواست اصلاح و بازنگری در نرخ مصوب، بر غیرمنطقی بودن افزایش 20 درصدی صحه گذاشت.

    وی با تاکید بر ضرورت بهبود خدمات شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز، یادآور شد: البته این آمادگی در شورای شهر تبریز وجود دارد تا در صورت ارائه لایحه از سوی شهرداری، گامی اساسی در جهت جبران و حل مشکلات این شرکت برداشته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو