فونیکسریمکسبهتام

دلیل اصلی عدم واریز سهمیه های گازوئیل مناطق سردسیر

عصر خودرو: در حالی شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران از عدم تأثیر نوسانات قیمت در روند توزیع گازوئیل خبر می دهد که دلیل عدم توزیع سوخت در مناطق سردسیر شمال تهران رسما تغییر قیمت و رد درخواست ها از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام شده است.

دلیل اصلی عدم واریز سهمیه های گازوئیل مناطق سردسیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، دو روز مانده به پایان اردیبهشت ماه و زمانی که هنوز برنامه دولت برای عدم واریز سهمیه های بنزین یارانه ای در کارت های سوخت و افزایش قیمت فرآورده های نفتی مشخص نشده بود، خبرگزاری تسنیم با انتشار گزارشی با عنوان "احتکار دولتی گازوئیل به طمع افزایش قیمت؟" از احتمال افزایش قیمت فرآورده های نفتی خبر داد.

    در این گزارش ذکر شده بود در حالی که ابتدای هر فصل سهمیه های گازوئیل حمایتی برای مناطق سردسیر که دسترسی به شبکه سراسری گاز ندارند، ارسال می شود با وجود گذشت دو ماه از سال، سهمیه بهاره سوخت گرمایشی بخشی از کشور تأمین نشده است و طبق اعلام بخشداری ها و فرمانداری های برخی مناطق از جمله شهرستان شمیرانات در استان تهران، این عدم تخصیص سهمیه های گازوئیل حمایتی به دلیل تغییر نرخ ها در روزهای آینده است.

    شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیرو انتشار این گزارش، توضیحاتی را به خبرگزاری تسنیم ارسال کرده که بدین شرح است:

    «شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در تعیین مقدار سهمیه گازوئیل حمایتی دخالتی نداشته و مقدار گازوئیل تخصیص یافته به صلاحدید فرمانداری منطقه شمیرانات و رودبار قصران تعیین شده است. همچنین حواله سهمیه سوختی حمایتی جهت مصرف خانگی این مناطق از سوی فرمانداری به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ارائه شده که این شرکت در اسرع وقت سوخت مورد نیاز این بخش را ارسال کرده است.

    شایان ذکر است شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران در سال گذشته یک میلیارد و نهصد و هشتاد میلیون لیتر گازوئیل حمایتی در سطح استان تهران توزیع کرده که سهمیه گازوئیل بخش خانگی در منطقه شمیرانات حجم کوچکی از آن را شامل می شود که نوسانات قیمت در روند این توزیع اثر بخش نیست.»

    با گذشت بیش از 70 روز از شروع فصل بهار و با نزدیک شدن به میانه ماه پایانی این فصل، هنوز سهمیه سوخت گازوئیل منازل مسکونی مناطق مختلف در شهرستان شمیرانات تهران که جزو مناطق سردسیر محسوب شده و فاقد دسترسی به شبکه سراسری گاز کشور هستند، توزیع نشده است.

    در حالی شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران از عدم تأثیر نوسانات قیمت در روند توزیع گازوئیل خبر می دهد که دلیل عدم توزیع سوخت در این مناطق رسما تغییر قیمت و رد درخواست ها از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام شده است.

    مردم مناطق سردسیر که به شبکه سراسری گاز دسترسی ندارند باید در ابتدای هر فصل با ثبت نام در سامانه درخواست فرآورده های نفتی، تقاضای خود را برای سوخت به ثبت رسانند. این تقاضا باید از سوی فرمانداری تأیید شده و لیست متقاضیان به شرکت پخش منطقه به منظور ارسال سوخت ارائه شود.

    این درخواست ها تا میانه بهار، با عدم تأیید مخاطب اول (فرمانداری ها) مواجه شده بود اما پس از آن، متقاضیان با مراجعه به سامانه در خواست فرآورده های نفتی (سایت تجارت آسان) در پیگیری درخواست خود با جمله "عدم تأیید توسط شرکت پخش مواجه می شدند.

    در بخش پیگیری تقاضا، دلیل عودت درخواست ها از سوی شرکت ملی پخش، تغییر نرخ ها اعلام شده است.

    پیگیری ها از مناطق سردسیر شمال تهران حاکی از این است که از ابتدای هفته جاری فرمانداری ها با اعلام لزوم ثبت درخواست های جدید توسط متقاضیان سوخت در سامانه درخواست فرآورده های نفتی، کار ثبت درخواست ها و ارسال به شرکت پخش را از سر گرفته اند و به مردم این مناطق وعده داده شده تا یک هفته آینده گازوئیل با نرخ 300 تومان در هر لیتر برای آنها ارسال می شود.

    لازم به ذکر است، تا پیش از این گازوئیل حمایتی با نرخ 250 تومان در هر لیتر برای مردم در مناطق سردسیر ارسال می شد.

    مسئله عدم تخصیص سهمیه های گازوئیل حمایتی به نقاط سردسیر استان تهران محدود نشده و در دیگر نقاط کشور نیز متقاضیان با این تغییر نرخ و عدم تخصیص سهمیه های سوخت مواجه شده بودند که گزارش های مردمی از در جریان افتادن مجدد روال ارسال سوخت در پی تغییرات نرخ از ابتدای هفته جاری حکایت دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم