فونیکسریمکسبهتام

در یکصدو پنجاه و هشتمین جلسه شورا تصویب شد؛

تصویب لایحه ساز و کار نظارت و کنترل برگ معاینه فنی خودروها

عصر خودرو : اعضای شورای اسلامی شهر تهران به مفاد لایحه ای رای موافق دادند که ساز و کار نظارت و کنترل برگه معاینه فنی خودروها وبرخورد با خودروهای متخلف در شهر تهران را تعیین می کند.

تصویب لایحه ساز و کار نظارت و کنترل برگ معاینه فنی خودروها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورا بررسی لایحه ساز و کار نظارت و کنترل برگه معاینه فنی خودروها و برخورد با خودروهای متخلف در شهر تهران در دو بخش اقدامات و راهکارهای اجرایی و نیز پیشنهادات کاربردی  مورد بررسی قرار گرفت که اعضا به آن رای موافق دادند.

    بر اساس این لایحه ستاد معاینه فنی خودروهای تهران موظف است در راستای الزام دستگاه های اجرایی برای مقابله با آلودگی هوا و ضرورت   «ایجاد ساختار یکپارچه معاینه فنی با بهره گیری از زیر ساخت های الکترونیکی و انطباق با اطلاعات معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به منظور اعمال مقررات »   ، ضمن انجام پیگیری و همکاری های لازم جهت تحقق «طرح فعال سازی سامانه یکپارچه سازی معاینه فنی»ترتیبی اتخاذ نماید که مشخصات کلیه خودروهایی که از مراکز مکانیزه معاینه فنی تهران برگه معاینه فنی دریافت می کنند ، در سامانه اطلاعاتی ایجاد شده توسط وزارت کشور تجمیع شود.

    همچنین در این لایحه آمده است که ستاد معاینه فنی خودروهای تهران موظف است ظرف مدت 3 ماه ترتیبی اتخاذ نماید که خودروهای فاقد معاینه فنی که در محدوده اضطرار و طرح ترافیک شهر تهران (رینگ سبز طرح مناطق کم انتشار آلایندگی ) تردد می کنند به وسیله دوربین های نظارت تصویری و دیگر روش های کنترل مکانیزه با استفاده از اطلاعات سامانه شناسایی کند و در اختیار راهنمایی و رانندگی برای صدور قبض جریمه قرار دهد.

    در بخش پیشنهادات کاربردی این لایحه به وزارت کشور پیشنهاد شده است به منظور فراهم آمدن امکان کنترل موثر و جدی معاینه فنی خودروها اطلاعات کلیه خودروهایی که از مراکز مجاز معاینه فنی کشور ،گواهی معاینه فنی دریافت می نمایند به صورت برخط تحت بانک اطلاعاتی واحد گرد آوری نموده و نسبت به فعال سازی و به کار گیری سیستم جامعه نرم افزاری جهت تجمیع اطلاعات عملکردی مراکز معاینه فنی کشور اقدام نماید.

    در این لایحه همچنین به مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد شده است که با توجه به تاثیر مستقیم معاینه فنی خودروها در کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تردد ، نسبت به اصلاح مدت زمان 5 سال به 2 سال برای خودروهای تازه تولید اقدام نمایند.

    لازم به ذکر است این لایحه در 7 ماده تنظیم شده بود که اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ترتیب به هر کدام از مواد رای موافق دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط