فونیکسریمکسبهتام

ویزیتور کلاهبردار قطعات تقلبی خودرو می‌فروخت

عصر خودرو : جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری ویزیتور کلاهبرداری خبر داد که با جعل عنوان و ارائه قطعات جعلی خودرو اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

ویزیتور کلاهبردار قطعات تقلبی خودرو می‌فروخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی‌اکبر جاویدان جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان در  تشریح جزییات این خبر گفت: در روزهای گذشته اخباری به انتظامی شهرستان مبنی بر فعالیت مشکوک یک شرکت ارائه کننده قطعات خودرو به ویژه باطری و کامپیوترهای خودروی پژو 206 واصل شد، که موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان علی‌آباد قرار گرفت.

    وی ادامه داد: پس از انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و پلیسی توسط کارآگاهان، مشخص شد افرادی با نام و مشخصات گوناگون، طی روزهای گذشته به فروشگاه‌های قطعات خودرو در شهرستان مراجعه و درخواست خرید باطری و کامپیوترهای خودروی 206 را داده و حتی بیانه هم پرداخت کرده‌اند اما برای دریافت قطعه مورد نظر مراجعه نکرده‌اند.

    جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان تاید کرد: از طرفی دیگر نیز صاحب فروشگاه قطعات خودرو در شهرستان، پس از اخذ سفارش از فرد مراجعه کننده، به یک ویزیتور قطعات خودرو که روزهای قبل به فروشگاه مراجعه و خود را نماینده یک شرکت معتبر معرفی کرده بود تماس و تقاضای ارسال قطعه مورد نظر را کرده است.

    سرهنگ جاویدان افزود: پس از اعلام تقاضای فروشنده به ویزیتور مورد نظر، بلافاصله بیانه قطعه را هم به حساب ویزیتور واریز کرده است و ویزیتور نیز قطعه را از طریق تاکسی تلفنی به فروشنده قطعات خودرو ارسال کرده و فروشنده نیز بلافاصله باقی قیمت اعلام شده را به حساب ویزیتور واریز کرده است.

    وی تاکید کرد: از طرفی دیگر فروشنده قطعات پس از دریافت قطعه متوجه شده که جنس دریافتی تقلبی بوده است.

    وی متذکر شد: در بررسی‌های تکمیلی و انجام چهره‌نگاری و فعالیت‌های نامحسوس کارآگاهان، مشخص شد فرد مراجعه کننده به فروشگاه‌های مختلف، یک نفر بوده و با نام‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است و در تمامی موارد نیز ویزیتور مورد نظر هم مشترک بوده است.

    جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: با توجه به آنکه قطعات از طریق تاکسی‌های تلفنی به فروشگاه‌ها ارسال می‌شد، در تحقیقات انجام شده یکی از رانندگان شناسایی و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان فرا خوانده شد.

    وی ادامه داد: در نهایت با کمک راننده و اقدامات اطلاعاتی پلیس، محل اختفای یکی از متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، وی در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر شد.

    سرهنگ جاویدان اضافه کرد: با اعتراف متهم به بزه انتسابی و تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر مالباختگان، تا به حال 20 مالباخته شکایت خود را مطرح کردند و مجموع کلاهبرداری انجام شده بیش از 280 میلیون ریال برآورد شده است.

    وی اظهار داشت: در بازرسی از منزل متهم، یک دستگاه خودرو توقیف و یک عدد مهر شرکت تهیه و توزیع انواع باطری خودرو، 19عدد کارت عابر بانک مختلف، 29 بسته پلمپ شده کامپیوتر تقلبی خودرو، دستگاه پرس دوخت پلاستیک، انواع برچسب و هولوگرام، کارتن‌ها و بسته‌ها و پلاستیک‌های مخصوص بسته بندی، 17 عدد سیم کارت تلفن همراه و تعدادی اوراق هویتی جعلی به نام‌های مختلف کشف شده است.

    جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه تلاش پلیس برای دستگیری همدست متهم همچنان ادامه دارد،خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل شدن پرونده، برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو