فونیکسریمکسبهتام

ارائه جزئیات جدید از قدرتمندترین پیشرانه فورد

عصر خودرو : ارقام نهایی نشان دهنده ۲۶ اسب بخار و ۲۹ پوندفوت گشتاور بیشتر نسبت به وعده های نخستین هستند که بدون کمک از هیچ گونه توربوشارژر یا سوپرشارژر و تنها با تنفس طبیعی حاصل می شوند.

ارائه جزئیات جدید از قدرتمندترین پیشرانه فورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران، فورد سرانجام جزئیات و مشخصات کامل درباره پیشرانه جدید 5.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی خود که نیروی مورد نیاز برای خودروهای شلبی GT350 و ماستنگ GT350R را تامین می کند را ارائه کرده است. این پیشرانه جدید قدرتمندترین و پر تراکم‌قدرت‌ترین نمونه تولیدی در تاریخ شرکت فورد محسوب می شود که توانایی تولید 526 اسب بخار نیرو و 429 پوند فوت گشتاور را دارد.

ارقام نهایی نشان دهنده 26 اسب بخار و 29 پوندفوت گشتاور بیشتر نسبت به وعده های نخستین هستند که بدون کمک از هیچ گونه توربوشارژر یا سوپرشارژر و تنها با تنفس طبیعی حاصل می شوند.

ارائه جزئیات پیشرانه جدید فورد با انتشار تصاویری از میل لنگ تخت جدید که به کاهش وزن پیشرانه و دستیابی به خط قرمز 8,250 دور در دقیقه کمک می کند، همراه بوده است. همان گونه که از نام آن مشخص است، محور انتقال دهنده نیرو در فواصل 180 درجه به جای 90 درجه هم تراز می شود.

حدود 90 درصد از بیشینه گشتاور پیشرانه جدید فورد از دور موتور 3,450 تا 7,000 دور در دقیقه در دسترس است.

به گفته جمال حامدی، مهندس ارشد بخش عملکرد فورد، هر تغییری که ما در این خودرو ایجاد کرده ایم از الزامات مورد نیاز برای یک پیشرانه قدرتمند و پاسخگو ناشی شده است. پیشرانه تنفس طبیعی جدید 5.2 لیتری هشت سیلندر فورد تمامی اهداف تعیین شده توسط این شرکت مانند اسب بخار بالا، منحنی گشتاور گسترده، واکنش سریع و وزن سبک را محقق ساخته است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم