فونیکسریمکسبهتام

افزایش صادرات تویوتا از ژاپن

عصر خودرو : تویوتا موتور در مواجهه با محدودیتهای ظرفیت تولید در آمریکای شمالی و به منظور رسیدن به هدف فروش جهانی ممکن است صادراتش از ژاپن را برای نخستین بار در سه سال گذشته افزایش دهد.

افزایش صادرات تویوتا از ژاپن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، یویچی میازاکی، مدیر تویوتا ماه گذشته در خبرنامه این شرکت اظهار کرد: فروش ضعیف در کشورهای نوظهور و سرشار از منابع رسیدن به هدف فروش سال 2015 را برای تویوتا بسیار دشوار کرده است و این شرکت باید این کسری را با افزایش فروش در بازارهای توسعه یافته جران کند و برای این منظور خواستار همکاری کارکنان ژاپنی برای بالا بردن حجم کار شده بود.

    اگرچه میازاکی در نامه اش به کشورهای مشخصی اشاره نکرده بود اما تویوتا ماه گذشته پیش بینی کرد فروش قوی در آمریکای شمالی تحت الشعاع تقاضای ضعیف‌تر در روسیه و خاورمیانه قرار خواهد گرفت.

     اگر تویوتا صادراتش را در ماههای پیش رو افزایش دهد، باید کاهش 3.3 درصدی فروش از ابتدای سال تا آوریل را جبران کند تا به هدف فروش سالانه خود دست پیدا کند. صادرات این شرکت با وجود سیاستهای اقتصادی سال گذشته دولت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که ارزش ین را با هدف افزایش صادرات و تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی ضعیف کرد، پس از کاهش 2.4 درصدی در سال 2013، به میزان 5.8 درصد در سال 2014 کاهش پیدا کرد.

    تویوتا به محدودیت ظرفیت تولید در آمریکای شمالی رسیده که منجر به اقدام این شرکت برای ساخت کارخانه جدید در مکزیک شده است با اینهمه این کارخانه تولید کورولا را تا پیش از سال 2019 آغاز نخواهد کرد.

    فروش تویوتا در آمریکا در ماه مه 0.3 درصد کاهش یافت که نخستین کاهش ماهانه از فوریه سال 2014 بود. جیم لنتز، مدیرعامل تویوتای آمریکای شمالی در ژانویه اظهار کرده بود این شرکت برای عرضه بیشتر مدلهایی مانند RAV4 و Lexus RX به ژاپن متوسل خواهد شد.

    فروش این شرکت در آمریکا در پنج ماه اول امسال شش درصد رشد کرد و به یک میلیون و 21 هزار دستگاه رسید در حالیکه رشد کلی این بازار 4.5 درصد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو