فونیکسریمکسبهتام

اتومکانیکای دوبی ۲۰۱۵ (۱۹)

روند توسعه اتومکانیکای دوبی در گفتگو با مدیر نمایشگاه

عصر خودرو: اتومکانیکای دوبی در گام سیزدهمین برگزاری در سال ۲۰۱۵ توانست تمامی رکورد های پیشین خود را بشکند و اینک جایگاه خود به عنوان بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه صنعت قطعه سازی و سایر صنایع وابسته به خودرو در منطقه خاورمیانه و آفریقا را تثبیت کرده است.

روند توسعه اتومکانیکای دوبی در گفتگو با مدیر نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، اتومکانیکای دوبی در طی دوران 13 ساله فعالیت خود روندی کاملاً موفقیت آمیز را پیموده است و توانسته اکنون به یکی از اصلی ترین نمایشگاه های اتومکانیکا در جهان تبدیل شود. برای بررسی روند موفقیت های اتومکانیکای دوبی، با Mahmut Gazi Bilikozen، مدیر نمایشگاه دوبی و جده به گفتگو نشستیم. غازی که ترک تبار است، پیش از این در چند نوبت به ایران سفر کرده و شناخت مناسبی از شرایط بازار ایران دارد و همین مسأله باعث شده بود حضور نشریه ای از ایران به عنوان حامی رسانه ای اتومکانیکا مورد توجه وی قرار گیرد.

    ***

    غازی در زمینه روند موفقیت های اتومکانیکای دوبی طی بیش از یک دهه فعالیت آن گفت:"موفقیت های اتومکانیکا به دهه 70 و آغاز به کار این نمایشگاه در فرانکفورت آلمان باز می گردد. اتومکانیکای فرانکفورت در سال 1971 آغاز شد از آن زمان توانسته به طور پیوسته رشد کند تا جایی که اکنون 15 نمایشگاه در کشورهای مختلف جهان با نام اتومکانیکا برگزار می شود." وی ادامه داد:"اتومکانیکا دوبی هم در دوران فعالیت خود همواره در حال رشد بوده است. اتومکانیکای دوبی کار خود را از سال 2003 آغاز کرد و از آن زمان تا دوره فعلی همواره شاهد رشد دو رقمی بوده است." غازی در زمینه نخستین دوره برگزاری اتومکانیکای دوبی گفت:" در دوره اول، اتومکانیکای دوبی با حضور 119 غرفه گذار از 16 کشور در یک سالن برگزار شد اما در دوره جاری 1889 غرفه گذار از 59 کشور در نمایشگاه حاضر هستند و در 15 سالن مجزا محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته اند. امسال اتومکانیکای دوبی رشد دو رقمی داشته است. فضای برگزاری نمایشگاه 17درصد بزرگتر شده است و تعداد شرکت کنندگان هم 12درصد بیشتر از دوره قبلی است."

    وی با تاکید بر گسترش حضور شرکت ها در دوره های متوالی اتومکانیکای دوبی گفت:" برای ما مهمتر از این اعداد آن است که اتومکانیکای دوبی یک نمایشگاه کاملاً بین المللی و بسیار متنوع است. امسال بیشتر از دو هزار محصول مختلف در شش دسته بندی تقسیم شده و به نمایش در آمده اند. ما امسال خریدارانی از کشور های مختلف جهان داشتیم که علاوه بر کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکیه، شامل کشور های اروپایی و حتی آمریکای جنوبی هم می شد. امسال تعداد بازدیدکنندگان هم رشد کرده است. البته آمار نهایی به زودی منتشر خواهد شد اما بر اساس آمار اولیه ای که داریم تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال قبل رشد دو رقمی داشته است."

    یکی دیگر از موضوعات مورد توجه برگزار کنندگان اتومکانیکا، توسعه آن در مناطق مختلف جهان است. غازی در زمینه توسعه فعالیت های اتومکانیا در منطقه خاورمیانه گفت:" اتومکانیکای جده در سال آینده یکی از مهمترین برنامه های ما برای توسعه نمایشگاه در بازار بزرگ خاورمیانه است. به علاوه در حال برنامه ریزی برای برگزاری همایشی در ایران نیز هستیم و فعلا شهرهای تهران، اصفهان و تبریز برای این کار در نظر گرفته شده است. البته این همایش فعلا در مرحله برنامه ریزی است و به زودی اطلاعات بیشتری از آن منتشر می شود." وی در زمینه توسعه اتومکانیکای دوبی نیز گفت:" از نظر فضای برگزاری ما امسال تقریبا از تمام فضای نمایشگاهی دوبی استفاده کردیم و تنها یک سالن خالی برای توسعه در سال آینده وجود دارد که آن هم احتمالاً سال آینده پر خواهد شد. اما در زمینه دسته بندی محصولات سال آینده تغییراتی خواهیم داشت تا غرفه داران و خریداران بهتر بتوانند محصولات مورد نظر خود را بیابند." وی در زمینه تغییرات در دسته بندی محصولات افزود:" در بخش Parts and Systems تعداد شرکت ها زیاد بود به گونه ای که به تنهایی 11 سالن را شامل می شد. در این بخش تغییراتی را خواهیم داشت به این صورت که این بخش به دو زیر گروه Parts and Components و Electronic and Systems تقسیم خواهد شد تا شرکت ها بتوانند به صورت تخصصی تر محصولات خود را به نمایش بگذارند و بازدیدکنندگان هم سریعتر بتوانند محصولات مورد نظر خود را بیابند."

    حضور بازدیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه های اتومکانیکای منطقه قابل توجه است و همین مسأله باعث شده برگزارکنندگان نمایشگاه توجه ویژه ای به بازار ایران داشته باشند. غازی در این زمینه گفت:" ما از بازار ایران شناخت زیادی داریم. ایران بازار بسیار بزرگی است و حجم مصرف در آن بسیار بالا است چون عملاً همه آنچه وارد ایران می شود در داخل کشور به مصرف می رسید. این دقیقاً برخلاف دوبی است چون دوبی هاب صادرات مجدد منطقه است و بیش از 60درصد از کالاهایی که وارد این کشور می شود بار دیگر از دوبی به کشور های اطراف صادر می شود. در این بین ایران مهمترین بازار صادراتی دوبی است."

    وی تاکید کرد:" ما از وضعیت جمعیتی و صنعت خودرو ایران شناخت کافی داریم. ایران بازار بسیار مهمی در منطقه است و امیدواریم با رفع مشکلات فعلی وضعیت بهتر شود."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط