فونیکسریمکسبهتام

دستگاه پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌های کرمان نصب می شود

عصر خودرو : رنگ آمیزی تابلوهای ترافیکی در مناطق مختلف شهر، نصب دستگاه برای پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها و اضافه شدن اتوبوس در مسیرهای الله آباد و پایانه مسافربری جدید از جمله اخبار شهرداری کرمان است.

دستگاه پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌های کرمان نصب می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان گفت: به منظور حفظ، نگهداری و دید بهتر، تابلوها و علائم ترافیکی سطح شهر توسط معاونت فنی و اجرایی سازمان در حال رنگ آمیزی مجدد است.

    علی زنگی آبادی گفت:  بعد از بررسی در خصوص توجه بیشتر رانندگان به تابلوها و علائم ترافیکی، رنگ آمیزی و تمیز بودن این علائم در دستور کار معاونت فنی و اجرایی این سازمان قرار گرفت.

    وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر تجهیزات و علائم افقی و عمودی در مسیر بزرگراههای شهر در حال نوسازی و رنگ آمیزی مجدد است.

    این مسئول همچنین در پایان از شهروندان و رانندگان تقاضا کرد: در هنگام رانندگی با توجه به علائم و تابلوهای هشدار دهنده، با سرعت مطمئن حرکت کنند تا شاهد کاهش و روان شدن ترافیک در سطح شهر باشیم.

    اتمام عملیات جدول گذاری و پیاده روسازی خیابان پاسداران

    شهردار منطقه‌ یک از اتمام  عملیات جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی خیابان پاسداران خبر داد.

    علی سعیدی با بیان اینکه جداول برخی از معابر سطح منطقه به دلیل عواملی چون فرسایش، برخورد خودروها و سایر عوامل، نیاز به تعویض و بهسازی داشتند، اظهار داشت: در این راستا با توجه به فرسوده شدن جداول‌ بخشی از خیابان پاسداران و نیاز به بهسازی پیاده‌رو، عملیات تعویض جداول و پیاده روسازی آن از هفته گذشته آغاز شد و هم اکنون به پایان رسیده است.

    وی همچنین از اتمام عملیات جدول گذاری و پیاده رو سازی ضلع جنوبی خیابان پاسداران (حدفاصل چهارراه پاسداران  تا مقابل درب ورودی استانداری) خبر داد.

    شهردار منطقه یک در پایان تصریح کرد: در این عملیات 840 متر جدول‌گذاری و 600 مترمربع پیاده‌روسازی انجام شده است.

    وی گفت:  این اقدام در راستای بهسازی و زیباسازی منظر شهری و تسهیل در عبور عابران پیاده انجام شده است.

    اضافه شدن اتوبوس در مسیرهای الله آباد و پایانه مسافربری جدید

    مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه از اضافه شده اتوبوس در مسیرهای «الله آباد» و «پایانه مسافربری جدید» خبر داد.

    محمود ایرانمنش گفت:همچنین اگر مشکلات مالی حل شود و بتوانیم پرسنل اضافه کنیم، در مسیرهای جدیدی که نیاز به اتوبوس دارند، سرویس‌دهی انجام خواهد شد.

    وی ادامه داد: کارکنان سازمان اتوبوسرانی حداقل در دو شیفت و کارکنان تعمیرگاه در سه شیفت به فعالیت مشغول هستند و کار سرویس‌دهی مردم به نقاط مختلف شهر و حومه را انجام می‌دهند؛ اگرچه طبق قانون الزامی بر سرویس‌دهی حومه نیست، اما نظر شهردار کرمان این است که مثل روال گذشته کار سرویس‌دهی حومه نیز انجام شود.

    ایرانمنش با اشاره به سایر اقدامات این سازمان افزود: سرویس‌دهی تمام مراسم ملی و مذهبی از جمله روز قدس، 22 بهمن، روز عرفه و ... و همچنین نماز جمعه و دعای ندبه‌ هر هفته بر عهده‌ سازمان اتوبوسرانی است.

    وی تصریح کرد: کارهای فرهنگی خوبی نیز در اتوبوسرانی انجام می‌شود که از جمله نصب بنرها با موضوع‌های متفاوت در خصوص زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا، حجاب و نماز در پشت اتوبوس‌هاست و کرمان نخستین شهر در کشور است که در این زمینه ورود کرده است.

    ایرانمنش افزود: همچنین همه‌ ساله در ایام عید نوروز با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری «تور کرمان‌گردی» برای بازدید مسافران و شهروندان از اماکن تاریخی شهر کرمان راه‌اندازی می‌شود.

    نصب دستگاه برای پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها

    مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت تاکسیرانی از نصب دستگاه برای پرداخت الکترونیکی در آینده ای نزدیک در تاکسی های شهر کرمان خبر داد.

    مجید عسکری گفت: هزینه‌ این دستگاه بیش از دو میلیون تومان است و رانندگان تاکسی توان پرداخت آن ‌را ندارد؛ بنابراین، دنبال هستیم تا بخش خصوصی در این زمینه ورود کند و با استفاده از تبلیغاتی که انجام می‌دهد، بخشی از این مبلغ را پوشش دهیم.

    وی افزود: همچنین با بانک رسالت رایزنی کرده‌ایم تا برای پرداخت باقی‌مانده‌ مبلغ دستگاه، به رانندگان تاکسی تسهیلات کم‌بهره اعطا کند که در این زمینه باید از بانک رسالت تشکر کرد؛ اما معطل‌ماندن کار به‌دلیل پی‌گیری برای جذب بخش خصوصی است.

    عسکری تصریح کرد: با اجرای این طرح، به‌ دلیل وجود تاکسی‌متر، درآمد رانندگان تاکسی واقعی و مسافر هم در مشکلاتی که وجود دارد، از جمله ترافیک و زمان‌بر بودن مسیر، سهیم می‌شود؛ چرا که تاکسی‌متر براساس بازه‌ای از زمان و طول مسیر کرایه را محاسبه می‌کند و با افزایش درآمدی که برای رانندگان تاکسی ایجاد می‌شود، می‌توانند اقساط این تسهیلات را پرداخت کنند.

    وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی این بود تا از ابتدای امسال اجرا شود، اما همین که بخش خصوصی و سرمایه‌گذار برای مشارکت آماده شد، طرح با سرعت اجرا می‌شود و امیدواریم تا پایان خرداد کار آغاز و تا آخر امسال، تمام تاکسی‌ها به این سیستم مجهز شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو