فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

تک نرخی شدن سوخت مانع فساد می‌شود

عصر خودرو: رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تک نرخی شدن سوخت از بروز فساد جلوگیری خواهد کرد.

تک نرخی شدن سوخت مانع فساد می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: چند نرخی بودن سوخت زمینه فساد را فراهم می‌کرد اما با تک نرخی شدن سوخت جلوی فساد گرفته شد.

    وی در ادامه افزود: افزایش نرخ سوخت آن هم به صورت ناگهانی فشار را بر مردم بیشتر کرده است و در آن سو نیز رانندگانی ناوگان حمل و نقل عمومی را با مشکل روبرو کرده، چرا که هزینه‌هایشان افزایش پیدا کرده، در حالی که درآمدهایشان ثابت مانده است.

    تشکری هاشمی بیان کرد:‌ نظام جبرانی برای رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی از سوی دولت تعبیه نشده و تا همین جا هم بسته‌های حمایتی برای رانندگان از سوی شهرداری پیش بینی شده است.

    رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: دولت دهم و یازدهم 5 سال است که کمک به چرخه حمل و نقل ترافیک پایتخت نکرده‌اند و شهروندان تهرانی را از امکانات در حوزه حمل و نقل و ترافیک محروم کرده و شهرداری نیز با توان خود و درآمد‌ها توانسته است نسبت به خریداری اتوبوس‌ها اقدام کند.

    وی در ادامه عنوان کرد:‌ هر اتوبوسی برای شهرداری در شرایطی که دولت ما را تحریم کرده، 450 میلیون تومان خریداری می‌شود، این در حالی است که خرید هر اتوبوس، 24 برابر بیشتر از قیمت واقعی آن برای ما تمام شده  و اگر دولت حمایتش را از شهروندان تهرانی دریغ نمی‌کرد، در حوزه حمل و نقل به مشکل بر نمی‌خوردیم.

    تشکری هاشمی در پایان گفت:‌ در حالی که در قانون آمده است از محل درآمد‌های دولت باید به حوزه حمل و نقل و ترافیک کمک شود، اما این اتفاق تا کنون نیفتاده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط