فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها

عامل انسانی، ۷۰ درصد سوانح جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است

عصر خودرو: رئیس انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به اینکه ۷۰ درصد عامل سوانح جاده‌ای انسانی است، گفت: با کاهش هزار و ۱۰۰ نفر در طول یک سال می‌طلبد که به عامل انسانی به عنوان مهم‌ترین عامل بروز حوادث و سوانح توجه کنیم.

عامل انسانی، ۷۰ درصد سوانح جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمد بخارایی با اشاره به اینکه در سالانه بیش از 16 هزار نفر از هم‌وطنان ما در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، اظهارداشت: کارهای فرهنگی صورت گرفته توسط این انجمن سبب حساس سازی مسئولان و همراه کردن مردم شده و می‌توان گفت همه رفتارهای فرهنگی اجتماعی و مطالبه گرانه در کاهش آمار سوانح و تلفات نقش داشته است.

    رئیس انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به اینکه 70 درصد عامل سوانح جاده‌ای انسانی است، افزود: با کاهش هزار و 100 نفر در طول یک سال می‌طلبد که به عامل انسانی به عنوان مهم‌ترین عامل بروز حوادث و سوانح توجه کنیم.

    وی با تاکید براینکه اعتقاد داریم سوانح رانندگی یک فاجعه و دغدغه ملی است از همین رو برای رفع آن با تمام توان تلاش کنیم، تصریح کرد: در جهان سالانه 1 میلیون و 200 هزار نفر براثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که 16 هزار 800نفر آن در ایران جان خود را ازدست‌داده‌اند در واقع این آمار حدود 40درصد از متوسط جهانی بیشتر است و همین امر می‌طلبد همه اقشار در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

    بخارایی با اعلام خبر راه‌اندازی دفتر جمعیت طرفداران تامین ایمنی راه‌ها در استان قم، خاطرنشان کرد: از تعلق‌خاطر مردم و حساسیت آن‌ها در این زمینه بهره می‌بریم چشم‌انداز ما این است که به تعداد مردم زمینه‌سازی فرهنگی و کاهش تلفات را داشته باشد.

    رئیس انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها تصریح کرد: همه نهادها با تمام قوا در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها بهره می‌برند ولی این تلاش‌ها کافی نیست با رشد ترافیک و توسعه شبکه‌های حمل و نقلی تلاش‌ها نیز باید بیش از پیش افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو