فونیکسریمکسبهتام

سازمان راهداری اعلام کرد

طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری ابلاغ شد

جایگزینی به شرط خروج ناوگان فرسوده

عصر خودرو : طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری و شرایط واگذاری آن به متقاضیان از سوی معاونت حمل‌ و نقل سازمان راهداری به ادارات کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شد.

طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری ابلاغ شد.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری در این‌باره می گوید:‌ در راستای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری و ایجاد تسهیلات برای تقویت بنیه مالی متقاضیان وسیله نقلیه جدید، طرح توسعه و نوسازی ناوگان با استفاده از تسهیلات بانکی تدوین شد که در حال حاضر اعطای تسهیلات در خصوص توسعه ناوگان و خریداری ناوگان جدید فقط برای خودروهای سواری کرایه و ون امکان‌پذیر است.
    اسماعیل غلامی با اشاره به اینکه‌ میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان به تفکیک نوع ناوگان در دو بخش توسعه و نوسازی مشخص شده است، افزود: متقاضیان می‌توانند ناوگان عمومی فرسوده برون شهری خود اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه را در مراکز اسقاط معین از رده خارج کنند و دراین راستا بر اساس بخشنامه هیات وزیران در تاریخ 13 اسفند ماه سال 93 در ازای فروش ناوگان فرسوده به‌ وارد کنندگان خودروهای شخصی و پذیرش آن در مراکز اسقاط معین، برگه‌ رسید از رده خارج کردن ناوگان عمومی فرسوده را دریافت کرده و به یکی از شرکت‌های تعیین شده تحویل می‌دهند تا از مزایای از رده خارج کردن وسایل نقلیه  فرسوده در طرح ‌های نوسازی ناوگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده کنند.
    وی ‌‌یادآور شد: متقاضیان باید پس از تخصیص وسیله‌نقلیه ‌توسط شرکت‌های خودروساز طرف قرارداد و پس از تأیید اولیه‌ بانک عامل یا لیزینگ مبنی برامکان اعطای تسهیلات به آنها، نسبت‌ به‌ از رده خارج کردن وسیله‌ نقلیه ‌فرسوده اقدام کنند.
    معاون حمل‌ونقل این سازمان اظهار داشت: در طرح نوسازی‌، جایگزینی صرفا براساس خروج یک دستگاه ناوگان فرسوده صورت می‌گیرد.

    بنابراین گزارش با توجه به نوپا بودن فعالیت حمل و نقل روستایی و محدودیت ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی در سال جاری تفاهم نامه‌هایی با شرکت های خودروسازی و برای تامین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل روستایی و صندوق کار آفرینی امید برای تامین تسهیلات و منابع مالی مورد نیاز توسعه ناوگان روستایی مبادله شده است. بر این اساس پیش بینی می شود تعداد 3000 دستگاه ون و 4500 دستگاه سواری وارد عرصه حمل و نقل روستایی شوند.
    در زمینه تامین ناوگان حمل و نقل روستایی یکی از اقدامات دیگری که سازمان پیگیری کرده است هدایت تسهیلات اشتغال زایی سایر نهادها به سمت توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی است،در این راستا مقرر شده است تعداد 10000دستگاه شامل 2000 دستگاه ون و 8000 دستگاه وانت دو کابین با استفاده از تسهیلات خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره ) به ناوگان حمل و نقل روستایی اضافه شود. کل ناوگان پیش بینی شده در طرح توسعه ناوگان روستایی طی یک سال آینده 17500 دستگاه است.
    همچنین در خصوص نوسازی ناوگان باری تقریبا با اکثر کارخانه های خودرو سازی  داخلی قرارداد منعقد شده و دراین زمینه تسهیلات با نرخ سود مناسب در نظر گرفته شده که متقاضیان می توانند با مراجعه به ادارات استانی از فرآیند کار مطلع شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط