فونیکسریمکسبهتام

توسط پارس خودرو برگزار شد؛

نخستین همایش ایمنی در صنعت خودرو

عصر خودرو : شرکت پارس خودرو ایمن ترین شرکت در زمینه حفاظت فنی و بهداشت کار نخستین همایش ایمنی در صنعت خودرو را برگزار کرد.

نخستین همایش ایمنی در صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در این مراسم عبدالصمد احمدوند دبیر نخستین همایش ایمنی در صنعت خودرو با اشاره به اهمیت ایمنی در صنعت خودرو گفت: ایمنی جزء لاینفک زندگی است و اگر از زندگی معقوله ایمنی را جدا سازیم تداوم زندگی با انواع خطرات روبرو می شود و این خطرات، عوارض و هزینه های سنگین انسانی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی به دنبال دارد.

    احمدوند با بیان این مطلب که بهبود شاخص های ایمنی در صنعت و هر سازمانی نشان دهنده بالندگی و تعالی یک سازمان است افزود: وجود قوانین و مقررات و ایمنی یک قانون و تکلیف است و عدول از موازین ایمنی جرم محسوب می شود.

    مدیر ایمنی و بهداشت کار شرکت پارس خودرو اظهار داشت: توسعه پایدار یکی از مفاهیم پرکاربرد در چند دهه اخیر است و محور و مبنای آن انسان سالم است و ایمنی تحقق بخش سلامت انسان و سلامت انسان تضمین کننده توسعه پایدار است.

    وی افزود: برگزاری اینگونه همایش ها می تواند در ارتقا فرهنگ ایمنی نقش بسزایی داشته باشد و شرکت پارس خودرو به عنوان شرکت برتر ایمنی در سال 93در کمیته های ایمنی, سلامت کارکنان را به عنوان یک اصل و ایمنی را محور فعالیت های خود می داند.

    دبیر نخستین همایش ایمنی در صنعت خودرو خاطر نشان کرد: علی رغم وجود قوانین و مقررات و سیستم های مدیریتی نظیر ISOو OHSAS که در دو دهه اخیر همه صنایع به سمت و سوی استقرار این سیستم ها پیش رفته اند بازهم حوادثی به وقوع می پیوندد.

    وی گفت: سازمان بین المللی کار 90درصد این حوادث را به دلیل رفتارهای غیر ایمن معرفی می کند و این نشان دهنده این است که در جامعه باور و اعتقاد به معقوله ایمنی و یا به عبارت دیگر بحث فرهنگ ایمنی در جامعه نهادینه نشده است.

    در این همایش که با مشارکت اداره کل تعاون, کار و ر فاه اجتماعی, دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد میهمانانی از دانشگاههای تهران, شهید بهشتی, سازمان حفاظت محیط زیست, معاونین منابع انسانی گروه خودروسازی سایپا, ایران خودرو و شرکت بهمن حضور داشتند.

    دبیر نخستین همایش ایمنی در صنعت خودرو تصریح کرد: تمرکز, تدوین و اجرا پروژه ها در پارس خودرو بر با اقدامات اصلاحی نظیر نظارت و خرید تجهیزات مدرن, ایمن, تهیه وسایل حفاظت فردی متناسب با استانداردهای روز جهانی و همچنین اصلاح رفتار ها و ارتقاء فرهنگ ایمنی استوار است.

    احمدوند با اشاره به روزهای بدون حادثه در پارس خودرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم HSE در تمام خطوط به ویژه B90 و برلیانس H320 ، H330 حضور دارد و هیچ گونه حادثه ناگواری دراین خطوط اتفاق نیفتاده و امروز شاهد تولید دو محصول جدید در نهایت کیفیت, زیبایی و استاندارد در شرکت پارس خودرو هستیم.

    همچنین در این مراسم مهندس احمد لطفی نژاد- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ضمن قدردانی از مدیریت ارشد شرکت پارس خودرو به جهت اهتمام در معقوله ایمنی گفت: هر کارگاه و هر کارخانه ای که در کیفیت بخشی به شرایط کار گام بر می دارد به موازات در کیفیت بخشی محصولات خود نیز گام برداشته است.

    وی افزود: استاندارد سازی محیط کار جدا از استاندارد سازی و کیفیت تولیدات نیست کارخانه جاتی که استانداردها و کیفیت را رعایت نمی کنند دچار حوادث و بیماری های شغلی می شوند, چنانچه بخواهیم به اهدفمان دست یابیم راهی جز رعایت اصول ایمنی نداریم.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان این مطلب که نشاط اجتماعی و استرس های محیط کار جز موارد حائز اهمیت هستند, توجه مدیران کارخانجات در خصوص این دو معقوله را خواستار شد.

    لطفی نژاد گفت: مسئولین بخش ایمنی و نظارت بر محیط کار بایستی میز و صندلی خود را رها کرده و در کف کارگاه حضور داشته باشند و با نظارت میدانی و کف کارگاهی شرایط محیط کار را به سوی کیفی شدن سوق دهند.

    گفتنی است نخستین همایش ایمنی در صنعت خودرو سازی به میزبانی شرکت پارس خودرو و با مشارکت اداره کل تعاون, کار و رفاه اجتماعی, دانشگاه علوم پزشکی ایران, با هدف انتقال دستاوردها و تجارب در زمینه ایمنی و بهداشت در شرکت های خودرو سازی برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو