فونیکسریمکسبهتام

وزیر انرژی امارات خبر داد

قطع یارانه سوخت در امارات وارد فاز مطالعه شد

عصر خودرو : وزیر انرژی امارات با بیان این که یارانه زیادی برای مصرف سوخت در این کشور پرداخت می شود گفت: وزارت انرژی در حال انجام مطالعه ای در زمینه قطع یا کاهش احتمالی یارانه سوخت در این کشور است.

قطع یارانه سوخت در امارات وارد فاز مطالعه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت، یارانه زیادی برای مصرف سوخت در این کشور پرداخت می شود و وزارت انرژی در حال انجام مطالعه ای است تا ببیند آیا می توان یارانه ها را قطع کرد و این اقدام چه تاثیراتی دارد.
    المزروعی افزود: «ما در حال انجام مطالعه هستیم تا ببینیم ما چقدر یارانه پرداخت می کنیم و اگر آن را قطع کنیم، چه تاثیری دارد و اگر بخشی یا کل آن را حذف کنیم چه خواهد شد.»
    وی افزود، این مطالعه از این سوال شورای ملی فدرال نشات می گیرد که چرا به رغم افت 50 درصدی قیمت ها هیچ کاهشی در قیمت بنزین شاهد نبوده ایم.
    «پاسخ این است که یارانه زیادی برای بنزین پرداخت می شود.»
    المزروعی بدون بیان جزئیات بیشتر گفت، این گزارش به کابینه ارائه خواهد شد و تصمیم گیری بعدی با دولت خواهد بود.
    وی افزود: «یارانه ها همواره موجب تشویق مصرف بیشتر می شود و مانع از صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.»
    بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، «هرچند این یارانه ها تا حدی موجب حمایت از مصرف کنندگان فقیر می شود، اما عمدتا منافع آن به جیب ثروتمندان می رود و موجب وارد آمدن فشار بر بودجه دولت می شود و مانع از سرمایه گذاری در بخش های مورد نیاز نظیر بهداشت و درمان و آموزش و زیرساخت ها می گردد.»
    بحرین نیز ماه گذشته اعلام کرد که در حال کاهش یارانه سوخت،  برق، آب و گوشت است.
    المزروعی از پاسخ گفتن به این سوال که آیا امارات گزینه واردات گاز از ایران در صورت لغو تحریم ها را بررسی می کند یا نه، خودداری کرد.
    ایران، یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز جهان در حال مذاکره با گروه 1+5 برای انعقاد توافق هسته ای و لغو تحریم های غرب است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط