فونیکسریمکسبهتام

پاسخ مجلس به استعلام شورای رقابت

عصر خودرو: در حالی شورای رقابت یک‌ماه پیش با مطرح کردن قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت خواهان تعیین مرجع قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری از سوی مجلس است که نمایندگان کمیسیون حمایت از تولید به تازگی از تشکیل کارگروهی به‌منظور تعیین مرجع قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری خبر داده‌اند.

پاسخ مجلس به استعلام شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس روز گذشته با بیان اینکه شنبه گذشته اولین جلسه این کارگروه برگزار شد از برگزاری جلسات بیشتر برای حل و فصل این موضوع با حضور کارشناسان حقوقی مجلس و دولت تاکید کرد.

    در این بین نمایندگان کمیسیون تولید در حالی از پیگیری این موضوع خبر می‌دهند که تا چند وقت پیش بسیاری از نمایندگان نسبت به رسیدگی به این استعلام اظهار بی اطلاعی می‌کردند و برخی دیگر نیز این مساله را حائز اهمیت نمی‌دانستند. جدی گرفته نشدن این موضوع از سوی نمایندگان به این علت بود که آنها معتقدند اصل 44 قانون اساسی تکلیف قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری را مشخص کرده و نیازی به استعلام در این باره نیست.

    بر این اساس عیسی امامی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و از اعضای ناظر شورای رقابت نیز در این باره گفت: پیگیری این موضوع در این کارگروه به درخواست شورا صورت گرفت هر چند شورا در این زمینه اشتباه کرده است؛ زیرا براساس قانون وظیفه پیگیری قیمت‌گذاری خودرو به دلیل انحصاری بودن برعهده شورای رقابت است.

    وی با بیان اینکه در قانون بخشی از مقررات مالی دولت نیز بر رعایت قوانین اصل 44 تاکید شده است، می‌افزاید: بنابراین وقتی این قانون ارجحیت را با اصل 44 می‌دهد و اصل 44 نیز مکانیزم شورا را تعیین کرده است، دلیلی برای استعلام نیست چون در قانون اساسی تکلیف مشخص شده است

    آنگونه که مشخص است این کارگروه پس از بررسی، اطلاعات خود را برای اخذ تصمیم نهایی تقدیم مجلس می‌کند و شاید در تصمیم تازه صورت گرفته بحث تعیین تکلیف قیمت برای صنعت خودرو از دست شورای رقابت خارج شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو