فونیکسریمکسبهتام

در پی دستگیری مدیر آمریکایی تویوتا؛

پلیس ژاپن به مقر تویوتا یورش برد

عصر خودرو: پلیس ژاپن پس از دستگیری یک مدیر زن ارشد آمریکایی تویوتا به اتهام نقض قانون مواد مخدر، در جست‌وجوی مدارک بیشتر، به مقر این خودروساز یورش برد.

پلیس ژاپن به مقر تویوتا یورش برد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این خبر در حالی اعلام شد که جولی هامپ 55 ساله به دادستان‌های ژاپنی گفته است مُسکن‌های قوی که از آمریکا برای او ارسال شده، برای آرام کردن درد زانو بوده است.

    سخنگوی پلیس ژاپن به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای پلیس به مقر تویوتا در شهر تویوتا در مرکز ژاپن و دفاتر این شرکت در توکیو و نقاط دیگر هجوم برده‌اند.

    هامپ که اخیرا به سمت ریاست روابط عمومی جهانی تویوتا منصوب شده است، هفته گذشته به دلیل وارد کردن مواد تحت کنترل بدون اجازه دستگیر شد.

    وی پس از اینکه بسته حاوی اکسی کودون در فرودگاه ناریتا شناسایی شد، در هتل محل اقامتش در توکیو دستگیر شد.

    این دارو که یک مخدر ضددرد است، با نسخه قانونی بوده اما وارد کردن آن بدون اجازه مقامات غیرقانونی است و مجازات حداکثر 10 سال زندان را به همراه دارد.

    خبرگزاری کیودو نیوز به نقل از منابع تحقیقاتی آگاه نوشت: هامپ به بازپرس‌ها گفته که وی برای درد زانو به این دارو نیاز داشته است.

    سخنگوی تویوتا به خبرگزاری فرانسه گفت که این شرکت در تحقیقات مربوط همکاری کامل را دارد، اما از توضیح بیشتر درباره این ماجرا خودداری کرد.

    مدیر آمریکایی تویوتا گفته است در زمان دستگیری تصور نمی‌کرده مواد مخدر وارد کرده است. مواد ارسال شده به هامپ در بسته‌ای با عنوان گردنبد بوده که حاوی بسته‌های کوچک متعدد قرص بوده است و این مسأله ظن ماموران فرودگاه را درباره احتمال پنهان شدن مواد برانگیخته بود.

    اکسی کودون که می‌تواند اعتیادآور باشد، به عنوان مواد مخدر در ژاپن شناخته شده اما برای تخفیف درد از سوی پزشک قابل تجویز است.

    آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا بابت این اتفاق عذرخواهی کرد و وعده داد از هامپ حمایت کند. هامپ نخستین مدیر غیرژاپنی تویوتا بوده که به طور دائم در بازار خانگی این شرکت مشغول به کار شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو