فونیکسریمکسبهتام

چری برندی رو به تکامل

عصر خودرو: سال ۱۹۹۷ ، شهر وهوو در چین ، کلنگ احداث کارخانه ایی به زمین می خورد تا در عرض ۲ سال اولین محصول خود را راهی بازار نماید ، بدین ترتیب داستان فعالیت شرکتی تاثیرگذار با روحیه بزرگ و نگرش به بازار جهانی شکل گرفت.

چری برندی رو به تکامل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در عرض کمتر از 8 سال ، ا میلیون خودرو در کلاسهای مختلف از خط تولید چری بیرون رفت تا نشان دهنده اراده و خواست آنان برای بدل شدن به قطبی تاثیرگذار باشد.
    چری را بزرگترین صادر کننده خودرو در چین می دانند به طوری که در سالهای اخیر همواره رتبه نخست صادرات را داشته است. به گفته گرگ اندرسون نویسنده آمریکایی کتاب راننده های برگزیده که می گوید ، چری را باید سمبل حرکت ، پیشرفت صنعت خودروسازی چین دانست.
    این شرکت بزرگ خودروسازی به مانند غولهای بزرگی نظیر هیندای و میتسوبیشی ، فعالیت خود را تنها محدود به عرصه صنعت خودرو نکرده است بلکه در عرصه صنایع دیگر نظیر کشتی سازی ، ساخت رباط های صنعتی  و برخی صنایع دیگر نیز گام برداشته است.
    امروز شرکت خودروسازی چری در سگمنت های مختلف توان تولید خودرو دارد و تولید بیش از 20 مدل متنوع در سگمنت های مختلف گواهی توان این خودروساز می باشد.
    سبد محصولات شرکت چری متنوع می باشد که شامل خودروهای کوچک شهری ، سدانهای متوسط و لوکس ،خودروهای متنوع اس.یو .وی با ظاهر ی جذاب ، خودروهای کاری ، ون و همچنین اتوبوس و کامیون می باشد. شرکت چری گامهای بنیادی و اساسی در زمینه تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیز برداشته است که به نوبه خود در خور توجه می باشد.
    ظرفیت تولید این غول خودروسازی چین نزدیک به 1 میلیون دستگاه خودرو در سال می باشد  بزرگترین صادر کننده خودرو به خارج از مرزهای این کشور دارای 6 کارخانه معظم تولید در کشور خود ، 14 کارخانه مونتاژ در سرتاسر جهان می باشد ، امروز خودروهای چری به بیش از 80 کشور جهان صادر می گردند و دارای بیش از 900 مرکز فروش و بیش از 950 مرکز خدمات در سرتاسر جهان می باشد.
    بازارهای عمده صادراتی محصولات چری شامل برزیل، روسیه ، ایران ، کشورهای آمریکای لاتین، خاورمیانه واروپای شرقی می باشد. در این بازارهای پر رقابت از برندهای گوناگون خودروهای چری توانسته اند به فروش مقبول دست یابد و همواره پا به پای بسیاری از برندهای قدیمی به رقابتی همه جانبه بپردازند.
    برخی از موفقیت های  محصولات چری در بازارهای بین المللی  را از دیدگاه کارشناسان این صنعت می توان این گونه بر شمرد.
    1 ) لقب بهترین اس. یو. وی سال 2009-2010 بازار برزیل  برای خودرو تیگو  در بازار ایران ( ام وی ام ایکس 33 )
    2) لقب بهترین خودروی هاچ بک سال 2012  در بازار شیلی برای خودروی فولوین 2    در بازار ایران ( ام .وی .ام 315)
    3) بهترین شاسی بلند بازار شیلی در سال 2015 برای خودروی تیگو 5
    4)  با ارزشترین خودروی کوچک بازار شیلی در سال 2015 برای مدل کیو کیو
    5) بهترین برند چینی  بازار روسیه در سال 2015

    چری یک برند جهانی

    شرکت چری دارای 3 مرکز عمده تحقیق و توسعه در سراسر جهان می باشد که این مراکز در ژاپن ، ایتالیا و استرالیا واقع می باشند ، بسیاری از خودروهای چری ما حصل دست طراحان و مهندسان بزرگ ایتالیایی و آلمانی می باشند . در سالهای اخیر چری با بهره گیری از تیم مهندسی قوی که از شرکتهای ب. ام و ، فولکس واگن و بسیاری از خودروسازان نامدار به چری پیوستند ، توانسته است محصولات استراتژیک و ارزشمندی چون تیگو5 و آریزو7 را راهی بازار نماید.
    بهره گیری از تکنولوژی قطعه سازان بزرگ جهانی و استفاده از توانمندی آنها در کنار همکاری با شرکت های مهندسی بسیار قوی چون ای وی ال اتریش و سی وی آر سوئد در انتقال تکنولوژی ساخت موتور و ایجاد واحد ویژه تحقیق و ساخت گیربکس از دیگر اقدامات اساسی این شرکت بوده است.
    یکی از مهمترین برنامه های جهانی شرکت چری  ، قرارداد جوینت ونچر با شرکت بریتانیایی لندرور-جاگوار که معروف به ساخت خودروهای بسیار لوکس و با کیفیت و مهندسی بسیار پیشرفته می باشند بوده است.طبق این قرارداد  در فاز نخست محصولات این لوکس ساز انگلیسی با مشارکت چری مونتاژ خواهد شد و در فاز دوم با انتقال کامل تکنولوژی این شرکت کهنه کار انگلیسی به چری برند جدیدی شکل خواهد گرفت.
    همچنین چری در سال 2013 از برند لوکس و بسیار با کیفیت خود به نام کوروس پرده برداشت که اولین بار در نمایشگاه ژنو در همان سال نمایش داده شد و به عنوان خودروی سال نمایشگاه همان سال نیز انتخاب گردید  و در سال 2014 نیز در کلاس خودروهای متوسط توانست لقب ایمن ترین خودروی اروپا را در تست تصادف اروپا از آن خود نماید که نشان دهنده مهندسی قوی و پیشرفته این شرکت بوده است.

    توجه چری به مقوله ایمنی

    چری در کنار مهندسی پیشرفته خود توجه ویژه ایی نیز به مقوله ایمنی همواره داشته به طوری که یکی از بزرگترین مراکز تست تصادف را در آسیا بنا نهاده که بسیاری از خودروسازان چینی برای تست  ایمنی محصولات خود از این مرکز استفاده می نمایند.

    آینده چری:

    نمایشگاه شانگهای 2015 امسال زنگ خطری بود برای خودروسازان کره ایی که سرمست از موفقیت های سالهای اخیر خود بودند چراکه چری با ارائه کانسپتهای آلفا 5 و بتا  و تولید محصولاتی مدرن و با کیفیت چون تیگو5 و آریزو 7 برای بسیاری از خودروسازان خط و نشان می کشید.
    این پیشرفت نشان می دهد که چگونه با مدیریتی درست و ارتباط سازنده جهانی در کوتاه ترین زمان ممکن می توان بهترین نتیجه را حاصل نمود.

    *بابک صدرایی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو