فونیکسریمکسبهتام

سرعت سفر با «اطلاعات اتوبوس» افزایش می یابد

عصر خودرو : معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: با تجهیز اتوبوس های مسافربری به دستگاه « اطلاعات اتوبوس » از توقف آنها در پاسگاه های پلیس راه جلوگیری می شود و سرعت سفر افزایش می یابد.

سرعت سفر با «اطلاعات اتوبوس» افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایرنا ، اسماعیل غلامی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل افزود: این دستگاه شامل اطلاعاتی چون جی پی اس و سایر دستگاه های اطلاعاتی اتوبوس است که در حین عبور از مسیر تمامی اطلاعات آنها را به پاسگاه پلیس راه منتقل کرده و از اتلاف وقت راننده و مسافران در جاده ها ممانعت می کند.

    وی از نصب 600 دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده های کشورطی سال جاری خبر داد و گفت: اعتبار اختصاصی برای این تعداد شش هزار میلیارد ریال است که در راه های شریانی و اصلی کشور نصب می شود.

    وی نصب دوربین های نظارتی و کنترل سرعت را در کاهش تلفات و تصادفات جاده ای موثر دانست و بیان کرد: مجهز شدن جاده ها و نوسازی ناوگان عمومی در سال های گذشته نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده ای داشته است.

    غلامی افزایش مجتمع های بین راهی را یکی دیگر از مولفه های افزایش امنیت جاده ها دانست و گفت: این مجتمع ها با راه اندازی خدمات لازم برای مسافران از توقف نابجای رانندگان در مسیر های نامناسب جلوگیری کرده است.

    وی با بیان اینکه سالم و نو بودن وسایل نقلیه و ناوگان حمل و نقل عمومی باعث افزایش امنیت جاده ها و جان مسافران می شود ، افزود: استان اردبیل از لحاظ عمر ناوگان حمل و نقل عمومی در وضعیت فرسودگی قرار دارد.

    وی با اشاره به موقعیت گردشگری استان اردبیل گفت: تسهیلاتی برای رانندگان در نظر گرفته شده که می توانند با استفاده از این تسهیلات وسایط نقلیه خود را تعویض کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط