فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتوبوس رانی کرمانشاه :

یارانه بلیط اتوبوس های کرمانشاه هنوز پرداخت نشده است

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت اتوبوس رانی کرمانشاه گفت: یارانه بلیط اتوبوس های کرمانشاه برای امسال تاکنون پرداخت نشده اما تمام مطالبات ۹۳ پرداخت شده است.

یارانه بلیط اتوبوس های کرمانشاه هنوز پرداخت نشده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، قدرت الله فعلی در خصوص اعتراض رانندگان اتوبوس کرمانشاهی به عدم پرداخت به موقع مطالباتشان از جمله یارانه بلیط اتوبوس ها گفت: یارانه بلیط اتوبوس ها، مبلغی است که براساس تعداد اتوبوس های کل کشور، از طرف سازمان شهرداری ها به سازمان اتوبوسرانی اختصاص پیدا می کند.

    وی در خصوص سقف تعیین شده برای این یارانه نیز افزود: این میزان به صورت شناور است و رقم مشخصی برای آن تعیین نشده است.

    مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه، آیتم هایی چون تعداد مسافر، تعداد سفر و میزان اعتبارات و منابع مالی کشوری را از فاکتورهای تعیین کننده سقف یارانه پرداختی به آنان عنوان کرد.

    وی یادآور شد: از ابتدای امسال تا این ساعت، پولی به عنوان یارانه به سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه پرداخت نشده است.

    یارانه 93 رانندگان اتوبوس پرداخت شده است

    فعلی گفت: پرداخت مطالبات سال 93 رانندگان صورت گرفته و مبلغی بالغ بر پنج میلیون و 200 هزار تومان برای هر اتوبوس در طول سال 93 تخصیص و پرداخت شده است.

    وی میزان یارانه اتوبوس ها در سال 92 را  شش میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: امسال و تا این لحظه رقمی مشخص و اختصاص داده نشده است و به محضی که اختصاص داده شود همانند گذشته به رانندگان عزیز تقدیم می کنیم.

    مبلغ دریافتی شرکت ها از رانندگان تخلف نیست، اجاره خطوط است

    مدیرعامل اتوبوس رانی کرمانشاه، در خصوص مبلغ پرداختی رانندگان به عنوان شارژ ماهیانه که از دیگر موارد اعتراضی آنان بود نیز گفت: این موضوع مربوط به شرکت هاست و مبلغی که این شرکت ها از رانندگان دریافت کرده اند تخلف نبوده و رانندگان اتوبوس آن را تخلف می دانند.

    وی تصریح کرد: براساس قرار داد موجود بین رانندگان اتوبوس و این شرکت ها، رانندگان باید رقمی را در طول سال به عنوان اجاره خطوط به این شرکت ها بپردازند.

    فعلی افزود: این مبلغ سالیانه با توجه به تورم 10 تا 15 درصد افزایش پیدا می کند و برای مثال از آغاز این قرار داد در سال های گذشته از 60 هزار تومان شروع شده و هم اکنون رقمی معادل 140 هزار تومان است که از سوی این شرکت ها از رانندگان اتوبوس دریافت می کنند.

    وی تاکید کرد: این مبلغ بابت شارژ نبوده و بابت اجاره خطوطی است که این اتوبوس ها از آن استفاده می کنند  که به صورت ماهیانه 140 هزار تومان از رانندگان دریافت می شود.

    مدیرعامل شرکت اتوبوس رانی کرمانشاه افزود: این مبلغ زمانی که یارانه به رانندگان اتوبوس پرداخت شده باشد از سوی شرکت ها از محل یارانه های آنها کسر می شود.

    وی در پاسخ به پرسشی، مبنی بر اینکه "با توجه اینکه امسال که یارانه رانندگان پرداخت نشده اجاره بهای خطوط نیز از آنها دریافت نشده است؟ " گفت: بعضی از شرکت ها آن را دریافت کرده و برخی هنوز نگرفته اند و این موضوع براساس قرار داد بین شرکت و راننده اجرا می شود.

    تخلف شرکت ها در کمیته انضباطی بررسی و تا انحلال نیز رای صادر می شود

    فعلی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه چنانچه شرکت های مذکور در این زمینه مرتکب تخلفی شوند چگونه با آنها برخورد خواهد شد؟ گفت: این شرکت ها تحت نظر سازمان اتوبوس رانی بوده و چنانچه مرتکب تخلفی شوند توسط کمیته انضباطی تخلف آنها بررسی و مورد برخورد قرار می گیرند.

    وی تصریح کرد: در گذشته نیز سوابقی از این دست وجود داشته و شرکتی داشتیم که مرتکب تخلف شده بود و تا حد انحلال پیش رفت.

    مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه تاکید کرد: هم اکنون نیز هر شرکتی تخلفی در این زمینه داشته باشد براساس قوانین موجود و ادعای مکتوب دعاوی(رانندگان اتوبوس) به کمیته انضباطی برای بررسی داده می شود تا رای لازم صادر و اجرایی شود.

    وی دبیر شورای ترافیک استان، یک نفر از اعضای استانداری، یک نماینده تعزیرات حکومتی، یک نماینده راننده و... را از اعضای کمیته انضباطی مذکور برشمرد و گفت: این کمیته می تواند تاحد انحلال شرکت ها هم رای صادر کند.

    فعلی یادآور شد و تاکید کرد: رانندگان چنانچه مشکلی دارند آن را به صورت مکتوب به ما اعلام کنند تا پس از بررسی در کمیته انضباطی رای لازم صادر و برخورد شود.

    بازسازی 80 دستگاه اتوبوس فرسوده

    مدیرعامل اتوبوس رانی کرمانشاه در بخش دیگر با یادآوری کمبود تعداد اتوبوس در کرمانشاه براساس جمعیت شهری گفت: ما باید هم اکنون و براساس برنامه پنجم توسعه حداقل 700 دستگاه اتوبوس داشته باشیم که حدود 250 اتوبوس داریم بنابراین این موضوع ضرورت حفظ اتوبوس های موجود از سوی مردم را می رساند.

    وی افزود: خواهش ما از مردم عزیز شهر کرمانشاه این است که مقداری در این زمینه تحمل کنند و در حفظ و نظافت آنها نیز کوشا باشد.

    فعلی از بازسازی 80 اتوبوس فرسوده خبرداد و گفت: حدود 25 دستگاه آن آماده شده که اواخر هفته آینده به ناوگان بازمی گردد.

    مدیرعامل شرکت اتوبوس رانی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی موجود ما این تعداد دستگاه را از محل صرفه جویی های سازمان برای بهسازی به تهران منتقل کردیم که بیش از 50 دستگاه دیگر آن باقی مانده و پس از بازسازی به ناوگان وارد می شود، بنابراین خواهش ما از مردم حفظ ناوگاون موجود است.

    فعلی همچنین در پایان میزان نیاز شهر کرمانشاه به اتوبوس براساس برنامه ششم توسعه و جمعیت استان را 1030 دستگاه اعلام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط