فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر گرگان خبر داد

بررسی افزایش نرخ کرایه‎های تاکسی در گرگان

عصر خودرو : عضو شورای اسلامی شهر گرگان از بررسی افزایش نرخ کرایه‎های تاکسی در گرگان خبر داد.

بررسی افزایش نرخ کرایه‎های تاکسی در گرگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علیرضا پزشکپور صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص افزایش نرخ کرایه‎های تاکسی در شهر گرگان اظهار کرد: نرخ کرایه‎های وانت بارها، تاکسی‎ها و ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد بررسی قرار دادیم و برای قانونمندی نرخ کرایه تاکسی‎ها امسال یک فرمول  محاسباتی را تعریف کردیم.

    نرخ کرایه تاکسی‎ها قانونمند نیست

    وی با بیان اینکه نرخ کرایه تاکسی‎ها قانونمند نبوده است، افزود: در سنوات گذشته نرخ کرایه‎ها از اصول خاصی پیروی نمی‎کرد  و در سال 10 درصد نرخ کرایه‎ها تاکسی افزایش می‎یافت.

    این عضو شورای اسلامی شهر گرگان ابراز داشت: با تعریف یک فرمول و ضریب برای افزایش نرخ کرایه‎های تاکسی به دنبال این هستیم که کرایه‎ها بر اساس عدالت تعریف شود.

    پزشکپور خاطرنشان کرد: تاکسی‎ها در مسیر بین ایستگاهی از مسافران پیاده و سوار بدون محاسبه مسافت یک نرخ را دریافت می‎کنند و این موضوع به دور از عدالت است.

    وی بیان داشت: امسال به دنبال این هستیم که برای هر یک کیلومتر افزایش مسیر راننده‎های تاکسی مبلغی مانند 500 ریال از مسافران دریافت شود و به این ترتیب 500 تا یک هزار ریال افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر گرگان را خواهیم داشت.

    عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه با بیان اینکه مبلغ 500 ریالی منجربه درگیری بین مسافران و رانندگان تاکسی می‎شود، گفت: با افزایش 500 ریالی کرایه‎ها تاکسی بر هر کیلومتر نرخ کرایه‎های تاکسی رند نخواهد شد و این امر موجب نزاع و درگیری بین مسافر و راننده تاکسی می‎شود.

    فائزه عبداللهی ابراز داشت: نرخ کرایه 550 تومانی و 650 تومانی برای مسافران مشکل ایجاد خواهد کرد و باید این موضوع در افزایش نرخ کرایه‎ها تاکسی دیده شود.

    وی با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه بر اساس مسافت برخی از مسیرها را گرگان را برای راننده تاکسی‎ها مقرون به صرفه نمی‎کند، گفت: مسلما با محاسبه نرخ 500 تومانی کرایه  مسیر شهرداری به زیباشهر، راننده تاکسی تمایل به مسافرکشی در این مسیر پیدا نمی‎کند و نیاز است بررسی بیشتری به این موضوع شود.

    افزایش نرخ حامل‎های انرژی در افزایش نرخ تاکسی دیده شود

    شهردار گرگان نیز در این جلسه با بیان اینکه باید به افزایش نرخ حامل‎های انرژی در افزایش نرخ تاکسی توجه شود، گفت: طرح افزایش نرخ تاکسی در تاریخ 26 فروردین ماه مورد بررسی قرار گرفته و این در حالی است که در ماه گذشته افزایش نرخ حامل‎های انرژی را شاهد بودیم.

    حسین صادقلو با بیان اینکه طرح افزایش نرخ تاکسی در گرگان مشمول زمان شده است، بیان داشت: نیاز است این موضوع در کمیسیون تخصصی با اعمال افزایش نرخ حامل‎های انرژی مورد بررسی قرار بگیرد.

    وی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی‎ها از تاریخ 26 فروردین تا کنون دو ماه عقب افتاده است و ما نباید در تعیین نرخ کرایه تاکسی تخلف کنیم.

    گفتنی است در این جلسه بررسی افزایش نرخ کرایه تاکسی گرگان با پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر گرگان برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی واگذار شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو