فونیکسریمکسبهتام

خبری از جولان پورشه و مازراتی در یزد نیست!

رتبه دوم یزدی ها در کشور بخاطر خرید خودرو خارجی

عصر خودرو : این روزها گاه خبرهایی رسمی و غیررسمی مبنی بر واردات خودروهای لوکس چند‌میلیاردی از جمله پورشه و مازراتی می‌شنویم، خبرهایی که ممکن است برای ما یزدی‌ها نیز این تصور را ایجاد کند که حالا باید منتظر تردد و خودنمایی این نوع خودروها در خیابان‌های یزد باشیم اما مسئول اتحادیه صنف نمایشگاه‌های اتومبیل استان مدعی است که یزدی‌ها «پورشه‌سوار» نیستند.

رتبه دوم یزدی ها در کشور بخاطر خرید خودرو خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، در این میان، عرضه خودروهای چینی بی‌کیفیت نیز فرصت سوار شدن بر ماشین‌های خارجی را برای شماری از شهروندان فراهم کرده است از این رو آمار خودروهای خارجی که در استان و شهر یزد تردد می‌کنند، درحال بالا رفتن است و متناسب با آن، نمایندگی شرکت‌های خودروساز خارجی نیز در استان افزایش یافته است.
    بعد از افزایش چندباره قیمت خودروهای داخلی، برخی یزدی‌ها ترجیح می‌دهند به جای سوار شدن خودروهای داخلی، خودرو خارجی خریداری کنند تا خودروهایشان در کنار کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی، ظاهری لوکس و زیبا هم داشته باشد.

    اما نکته آنجاست که برخی خودروهای چینی که در بازار عرضه می‌شوند، قابلیت رقابت با خودروهای باکیفیت داخلی را ندارند و بسیاری از فعالان صنف خودرو معتقدند که خودروهای داخلی با کیفیت، انتخاب بهتری نسبت به خودروهای خارجی چینی هستند.

    کاهش 30 درصدی فروش ماشین‌های خارجی

    مسئول اتحادیه صنف نمایشگاه‌های اتومبیل یزد گفت: استقبال مردم استان از خرید خودروهای خارجی همچنان بالاست اما نسبت به مدت مشابه سال قبل فروش این خودروها 30 درصد کاهش یافته است.
    «حسن ضیائی» با تاکید بر رکودی که بر بازار خودرو اعم از خودروهای داخلی و خارجی حکمفرماست، افزود: اگرچه قیمت خودروهای خارجی رسما کاهش نیافته اما رکود باعث شده است که قیمت‌ها به صورت غیررسمی افت کند.
    وی با بیان افزایش تقاضا برای خرید خودروهای چینی گفت: تمام خودروهای چینی بی‌کیفیت نیستند و شرکت‌های خودروسازی توانمندی نیز در چین فعال هستند، اما اینکه فکر کنیم هر خودروی چینی نیز چون خارجی است کیفیت بهتری از خودروهای ایرانی دارد، اشتباه است.
    ضیائی گفت: خودروهای خارجی که در یزد خرید و فروش می‌شود بین 50 تا 400 میلیون تومان قیمت دارند و متقاضیان بسته به توان اقتصادی و علاقه، خودروی خود را انتخاب می‌کنند.

    وی وضعیت فروش این روزهای خودروهای خارجی در استان را نسبت به ابتدای امسال، بهتر عنوان کرد و افزود: عملکرد نمایندگی خودروهای خارجی در استان مورد رضایت است و گرانفروشی خودروهای وارداتی در استان، تاکنون گزارش نشده است.

    فعالیت 8 نمایندگی خودروهای خارجی در استان

    مسئول اتحادیه صنف نمایشگاه‌های اتومبیل استان با اشاره به فعالیت بیش از 8 نمایندگی خودروهای خارجی در استان اضافه کرد: شرکت‌های خودروسازی خارجی به تعهدات خود در برابر مشتریان پایبند هستند و خدمات پس از فروش مناسبی نیز به مشتریان خود عرضه می‌کنند.
    ضیائی به فروش اقساطی خودروهای خارجی نیز اشاره کرد و گفت: این یکی از شرایط خرید خودروهای خارجی است که فرصت خرید را به صورت اقساطی به متقاضیان می‌دهد.

    جایگاه یزد ازنظر تعداد خودروهای خارجی

    ضیائی مدعی است کیفیت و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی در کنار افزایش قیمت آنها باعث شده است که تمایل مردم استان به خرید خودروهای خارجی افزایش یابد. به گفته وی تعداد خودروهای خارجی که در استان وجود دارد به نسبت جمعیت مردم یزد، این استان را از این نظر در رتبه دوم کشور قرار داده است.
    وی ادامه داد: خدمات پس از فروش و تعهدات شرکت‌های خارجی، شهروندان یزدی را مجاب کرده است که برای خرید خودرو بیشتر هزینه کنند و ماشین خارجی بخرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو