فونیکسریمکسبهتام

معاوضه اسب با رولز رویس

عصر خودرو : جست و جوی رولز رویس برای خریداران خودروهایی مانند کوپه ریث ۲۹۴ هزار دلاری در قزاقستان به ثمر نشست.

معاوضه اسب با رولز رویس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در این جمهوری شوروی سابق که سرشار از نفت و مواد معدنی ارزشمند است، طبقه مرفه به اندازه کافی ثروت دارند تا لوکس سازانی مانند رولز رویس، بنتلی و مازاراتی را به خود جلب کنند.

    در حقیقت مردم این کشور آسیای مرکزی شاسی بلند جدید بنتلی را بیشتر از همسایه خود، روسیه ، سفارش داده‌اند.

    در زمانیکه رشد بازار لوکس چین کند می‌شود، کشورهایی مانند قزاقستان و جمهوری آذربایجان به شکل فزاینده به بازار مناسبی برای گران قیمت‌ترین خودروهای جهان تبدیل می‌شوند. طبق پیش بینی موسسه تحقیقاتی آی اچ اس اتوموتیو، تقاضا برای خودروهای لوکس در چنین بازارهایی تا سال 2020 بیش از 9 درصد در سال رشد خواهد کرد در حالیکه رشد بازارهای آمریکای شمالی و اروپا در مدت مذکور حدود دو درصد خواهد بود.

    وقتی شرکتهایی مانند رولز رویس و بنتلی هر روز تعداد معدودی خودرو فروش دارند، افراد ثروتمند کمی وجود دارند که بتوانند این خودروها را خریداری کنند. از میان شش نمایندگی فروشی که رولز رویس سال گذشته افتتاح کرد، چهار نمایندگی در بازارهای نوظهور شامل جمهوری آذربایجان، کامبوج، مکزیک و قزاقستان بودند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، بیبیت علی بکوف، 31 ساله یکی از ثروتمندان نسل جدید در قزاقستان است. او پنج خودرو دارد از جمله یک فانتوم رولز رویس که سال گذشته از یک نمایندگی فروش آلماتی خریداری کرد.

    وی می‌گوید: اکنون که خاطرات کمونیسم به فراموشی سپرده می‌شود، ثروتمندان کشور دوست دارند ثروتشان را به نمایش بگذارند. قزاقها سابق بر این اسب‌هایشان را نشان می‌دادند و اکنون خودروهایشان را نشان می‌دهند.

    البته کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان و قزاقستان جای چین را نخواهند گرفت. پیش بینی می‌شود تقاضا برای خودروهای لوکس در این غول آسیایی ظرف پنج سال آینده سالانه شش درصد رشد خواهد کرد. اگرچه رشد تقاضا برای کالاهای لوکس در چین کاهش یافته اما همچنان بزرگترین بازار خودروی جهان و همچنین بازار بزرگی برای مرسدس بنز اس کلاس به شمار می‌رود. مدل سدان مایباخ 230 هزار دلاری هر ماه 500 دستگاه در این کشور فروش دارد که بالاتر از فروش سایر نقاط جهان است.

    با اینهمه به گفته مدیر فروش مرسدس بنز، تقاضا برای مدلهای گران قیمت در بازارهای نوظهوری مانند ویتنام و قزاقستان وجود دارد و در این قیمت، حتی میزان فروش اندک هم اهمیت زیادی دارد.

    همانند سایر کشورهای در حال توسعه که در آنجا خودروسازان اخیرا نمایشگاههایی افتتاح کرده اند در قزاقستان هم اختلاف زیادی میان ثروتمند و فقیر وجود دارد. خصوصی سازی پس از دوران شوروی که تحت ریاست جمهوری نورسلطان نظربایف انجام گرفت، گروهی از افراد فوق العاده ثروتمند را بوجود آورد که شامل مقامات دولتی و اعضای خانواده آنها بودند در حالیکه درآمد ماهانه یک پزشک کمتر از 500 دلار است. قزاقستان در شاخص فساد شفافیت بین الملل، از میان 175 کشور در رتبه 126 قرار گرفته است.

    برخلاف خریداران فوق لوکس در بازارهای شناخته شده، مشتریان قزاق خودروهایشان را سفارشی نمی‌کنند و فروش بیشتر به شکل خریدهای ناگهانی در رویدادهایی مانند نمایشگاه لوکسی که بهار امسال در آلماتی برگزار شد، انجام می‌گیرد.

    به گفته ولادیمیر تورپوف، مدیر فروش بنتلی و مازراتی، در حال حاضر حدود 250 دستگاه بنتلی در قزاقستان وجود دارد که 60 دستگاه از آنها از زمان افتتاح نمایندگی این شرکت در آلماتی در سال 2011 به فروش رفته اند و احتمالا میزان فروش با عرضه شاسی بلند بنتایگای بنتلی دو برابر خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو