فونیکسریمکسبهتام

علاقمندی تویوتا در ترکیه برای فروش خودرو به ایران

عصر خودرو : مدیرعامل واحد ترکیه ای تویوتا برای فروش خودرو به ایران در صورت برداشته شدن تحریمهای غربی ابراز علاقمندی کرد.

علاقمندی تویوتا در ترکیه برای فروش خودرو به ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، آرهان اوزر، رییس و مدیرعامل تویوتا در ترکیه در مصاحبه ای با رویترز گفت: تویوتا علاقمند به فروش خودرو به کشور همسایه ایران است.

    واحد تویوتا موتور در ترکیه در پی کاهش ارزش روبل که به بازار خودروی روسیه ضربه زد، با کاهش 30 درصدی صادرات در نیمه اول سال 2015 روبرو شد اما امیدوار است با فروش داخلی و صادرات به اروپا و نقاط دیگر این ضرر را جبران کند.

    کارخانه آداپازاری ترکیه مدلهای تویوتا کرولا و تویوتا ورسو را تولید می‌کند و توان تولید 150 هزار دستگاه خودرو در سال را دارد که حدود 1.5 درصد از تولید جهانی 10 میلیون خودروی تویوتا به حساب می‌آید.

    آرهان اوزر به رویترز گفت: کسب و کار ترکیه ای خودروساز ژاپنی انتظار دارد امسال با کاهش 9 درصدی فروش روبرو شود.

    وی به رقم فروش در نیمه اول سال 2015 اشاره نکرد اما گفت تولید 14 درصد کاهش یافته است.

    به گفته اوزر، صادرات امسال به دلیل رویدادهای روسیه و افت ارزش روبل کاهش یافته است. روسیه بزرگترین بازار خودروهای کرولا بوده است اما در حالیکه تویوتای ترکیه قصد داشت یک چهارم از فروش کرولا را در روسیه داشته باشد حتی 10 درصد هم در این کشور فروش نکرد.

    فروش خودرو در روسیه از سال 2014 که اقتصاد این کشور به دلیل پایین آمدن قیمت نفت و تحریمهای غربی بر سر بحران اوکراین ضعیف شد، کاهش شدیدی پیدا کرد و در سال 2015 فروش خودروهای جدید 1.55 میلیون دستگاه برآورد شده که 36 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    کارخانه تویوتای ترکیه معمولا 90 درصد از تولیداتش را صادر می‌کند اما از ابتدای سال تاکنون تنها 73 درصد از تولیدش را صادر کرده است.

    با وجود این کاهش، تویوتا تحت برنامه سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در سال 2014، در تلاش برای افزایش توان تولید و صادرات کارخانه آداپازاری است. این خودروساز ژاپنی اعلام کرده مایل است ظرفیت تولید این کارخانه دو سوم افزایش پیدا کند و به 250 هزار دستگاه برسد.÷

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو