فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون عمران مجلس خواستار شد

۸ هزار تاکسی پیکان تهران هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند

عصر خودرو : یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این که حدود ۸ هزار دستگاه تاکسی پیکان فرسوده که آلایندگی بالایی تولید می‌کنند، در تهران تردد دارند، گفت: خودروهای سالم به طور میانگین روزانه ۲ گرم گاز تولید کرده در صورتی که تاکسی های پیکان روزانه ۴ و نیم برابر میزان یعنی ۹ گرم گاز تولید می­‌کنند و بنابراین تاکسی­های پیکان باید در کوتاه­ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

۸ هزار تاکسی پیکان تهران هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهرداد لاهوتی افزود: در سال­های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی تهران اقدامات بسیار مفیدی انجام شده اما این اقدامات کافی نیست و مدیریت شهری باید مورد حمایت قرار گیرد.

    وی با اشاره به این که تاکسیرانان از جمله صنوفی هستند که نیاز به حمایت ویژه دارند و باید امکانات لازم برای نوسازی در اختیارشان قرار گیرد، اظهار کرد: البته تا وقتی اراده­ای از سوی تاکسیرانان وجود نداشته باشد و خودشان متقاضی نوسازی نباشد، اراده نوسازی در مسئولان نیز ایجاد نمی­شود.

    لاهوتی با بیان این که در زمینه حمایت از تاکسیرانان باید بخشی از بهای تاکسی به صورت بلاعوض به آن­ها داده شود و بخشی هم در قالب تسهیلات ارزان در اختیارشان قرار گیرد، تصریح کرد: بر اساس قانون، عمر تاکسی­ها باید کمتر از 5 سال باشد و به همین دلیل کار نوسازی ناوگان یک کار همیشگی و مستمر است.

    وی با تأکید بر این که اگر برنامه نوسازی ناوگان به طور مستمر و به صورت درست در سال­های گذشته اجرا شده بود، اکنون وضعیت به مراتب بهتری در این حوزه حاکم بود و تاکسی­های فرسوده کمتری در ناوگان وجود داشت، اضافه کرد: ضرورت دارد نوسازی با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد و طرح جایگزینی تاکسی­های فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به انبوه آلودگی­های که تاکسی­های پیکان ایجاد می­کنند، سلامت شهروندان تهران را با خطر رو به رو کرده­اند و باید هر چه سریع­تر نسبت به جایگزینی آن­ها اقدام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو