فونیکسریمکسبهتام

عزم دولت برای ایمنی کامیون‌ها

عصر خودرو : بخش زیادی از کامیون‌هایی که درحال‌حاضر در جاده‌های کشور تردد می‌کنند، از سن بالا و فناوری قدیمی برخوردارند.

عزم دولت برای ایمنی کامیون‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین مشکلات این خودروها و سایر خودروهای ناوگان باری کشور، نداشتن استانداردهای ملی ایمنی است که به همین دلیل هنگام برخورد با خودرو کوچکتر، به خاطر وزن و حجم بیشتر، موجب افزایش خسارت‌های جانی و مالی شده و خودرو سبک و کوچکتر را زیر می‌گیرند. در راستای بهبود ایمنی ناوگان باری و افزایش ایمنی راه‌ها، یکی از برنامه‌های مهم سازمان راهداری، نصب حفاظ‌های جانبی در همه وسایل نقلیه سنگین باری کشور است که در صورت اجرایی شدن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های خودرویی کشور ثبت خواهد شد.
    نصب حفاظ ایمنی در خودروهای سنگین و کامیون‌ها برای ایمنی و کاهش تلفات در تصادفات در همه دنیا مرسوم است. این طرح در سال 1393 از سوی کمیته ناوگان در کمیسیون ایمنی راه‌ها پیشنهاد شد و در راستای تصویب آن، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور ناجا، سازمان ملی استاندارد و خودروسازان، مذاکره و مشارکت داشته‌اند تا جزئیاتی نظیر روند و چگونگی نصب این حفاظ‌ها مشخص شود.
    پیش از این، کامیون‌ها و خودروهای سنگین کشور ما از این فناوری بی‌بهره بوده‌اند و برای نصب این حفاظ‌ها، با توجه به همکاری خوبی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان با ما دارند، قرار است فراخوان نصب را به‌زودی اعلام کنیم. با کلید خوردن این طرح، کارخانه‌های خودروسازی، موظف به نصب حفاظ‌های ایمنی روی همه خودروهای باری سنگین تولیدی خواهند بود. هزینه نصب حفاظ‌های ایمنی برای خودروهای جدید نیز بر عهده کارخانه خواهد بود.

    از سوی دیگر برای تشویق دارندگان خودروهای سنگین در حال مذاکره با خودروسازان برای تسهیل تهیه و نصب حفاظ ایمنی هستیم. با اجرایی شدن این طرح، خودروهای سنگینی که حفاظ ایمنی نداشته باشند، به‌وسیله پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری نخواهند شد. به زودی با هماهنگی اداره استاندارد، پلیس راهور و نیروی انتظامی، این مسئله اجرایی می‌شود و به این ترتیب بزرگترین طرح فراخوان خودرویی در تاریخ کشور انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو