فونیکسریمکسبهتام

در نشست مشترک انجمن‌ها و اتحادیه‌های‌ حمل‌‌و‌نقل اعلام شد

جلوگیری از صدور بارنامه برای ناوگان فاقد معاینه فنی‌

شرکت‌ها ملزم به کنترل مخزن سوخت اتوبوس‌ها شدند

عصر خودرو : در مراکز معاینه فنی، اطلاعات خودرو نظیر شماره پلاک و گزارش فنی به صورت آنلاین به ‌‌‌سازمان راهداری متصل است و اگر برگه معاینه فنی برای خودرویی صادر نشود، شرکت حمل و نقل امکان صدور صورت وضعیت و بارنامه برای ناوگان مذکور را ندارد.

جلوگیری از صدور بارنامه برای ناوگان فاقد معاینه فنی‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، اولین نشست مشترک انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی حمل و نقل و قرارگاه‌های پلیس راه استان تهران در سال جاری در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران برگزار شد.

    ‌در این جلسه مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران‌ بیان کرد: از ابتدای ماه رمضان در اغلب محورهای مواصلاتی به خصوص غرب و شرق استان، ‌گره‌های ترافیکی شناسایی و تمهیدات لازم انجام شد.

    کاوه ادامه داد: همچنین نقاط پر حادثه سال‌های قبل، دوباره بررسی شد ‌و اقدامات زودبازده را برای این نقاط از جمله نصب تابلو و علائم ایمنی‌، ایجاد مسیر فرار برای ناوگان سنگین و آماده‌سازی بسته ایمنی انجام شد تا با آشکارسازی نقاط پرحادثه‌، راننده از قبل علائم و هشدارهای لازم را دریافت کرده و بتواند با آگاهی از جاده به رانندگی خود ادامه دهد‌.

    وی همچنین به محورهای غرب استان تهران اشاره کرد و افزود: ‌از محورهای احمدآباد مستوفی، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار که تصادفات رانندگی بیشتری رخ داده بود، ‌بازدید انجام شد.

    مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران‌ خواستار نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محور تهران به فیروزکوه شد‌ و گفت‌: نصب دوربین یکی از اقدامات موثر و عوامل بازدارنده راننده در انجام تخلفات است که می‌تواند از وقوع تصادفات جلوگیری ‌کند.
    ‌در ادامه جلسه معاون ایمنی‌، فنی و بهره‌‌برداری اداره‌کل حمل و نقل استان تهران درخصوص برخط سازی مراکز معاینه فنی که در 3 فاز اجرا می‌شود، توضیح داد: اکنون در فاز سوم برخط سازی هستیم و تا اول مرداد سال جاری فرصت داریم این مرحله اجرایی شود.

    عارف رومینا گفت: همه اطلاعات خودرو اعم از مشخصات خودرو‌، شماره پلاک و گزارش فنی به طور همزمان پس از ورود به مراکز معاینه فنی به طور آنلاین به ‌‌‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ‌متصل بوده و درصورتی که معاینه فنی برای خودرویی صادر نشود شرکت‌های حمل و نقل امکان صدور صورت وضعیت و بارنامه برای ناوگان مذکور را نخواهد داشت‌.

    وی همچنین به مشکلات پیش روی این طرح اشاره‌ کرد و گفت: ‌هم اکنون مراکزی غیر از مراکز دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام به صدور کارت معاینه فنی می‌کنند که این مراکز به سیستم ‌ستاد مرکزی متصل نبوده و مشکلاتی را برای رانندگان به وجود آورده است‌.

    ‌در پایان این مراسم همچنین معاون حمل و نقل استان تهران ‌درباره استفاده از مخازن  سوخت استاندارد در وسایل نقلیه عمومی بیان کرد: اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی حمل و نقل دقت کنند که ‌مدیر فنی شرکت به هنگام بازدید فنی از خودرو، مخزن سوخت را هم کنترل کند ‌تا در صورت غیراستاندارد بودن آن از صدور برگه تایید فنی خودداری شود.

    حسن عبدالملکی ‌‌یادآور شد: مخازن سوخت اضافه در ناوگان می‌تواند ایمنی خودرو را با تهدید مواجه کند و قاچاق سوخت‌ ‌پیامدهای ناگواری‌ برای شرکت‌ها و رانندگان به دنبال دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو