فونیکسریمکسبهتام

هشدار جدی فرماندار بانه به مخلان امنیت عمومی:

عاملان انجام حرکات نمایشی با ماشین در بانه، مجازات می‌شوند

عصر خودرو: انجام حرکات نمایشی با ماشین توسط عده‌ای جوان در شب‌های ماه مبارک رمضان در بانه به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده که به گفته فرماندار، با عاملان این ناهنجاری به شدت برخورد می‌شود.

عاملان انجام حرکات نمایشی با ماشین در بانه، مجازات می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، ماه مبارک رمضان در بانه با شهرهای دیگر بسیار متفاوت است، روزها شهر خلوت و آرام و شب‌ها پارک‌ها و خیابان‌ها و معابر پر از جمعیت است، این رسم رمضان‌داری چند سالیست در بانه باب شده و در میان مردم جا باز کرده و بیشتر مردم از آن راضی‌اند اما در کنار آن دو سال است رسم ناخوشایند دیگری نیز اضافه شده که موجب نارضایتی و گاهی آزار مردم بانه شده است.

    این رسم یا بهتر است بگوییم رفتار عده‌ای از جوانان است که به بحث این روزهای همه محافل تبدیل شده؛ انجام حرکات نمایشی با اتومبیل که امنیت اجتماعی و روانی شهر بانه را با چالش روبه رو کرده است.

    این حرکات مخاطره‌آمیز که توسط عده انگشت‌شماری از جوانان و گاهی افرادی میانسال در ساعات پایانی شب در میادین و خیابان‌های شهر اجرا می‌شود سبب نوعی دغدغه فکری عمومی برای ساکنان بانه شده است.

    این عده کم با اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش مردم با هدف تخلیه روانی، شور و نشاط چند سال گذشته که در شب‌های رمضان در بانه قابل مشاهده بود را، به نوعی ترس و نگرانی تبدیل کرده‌اند و علاوه بر ایجاد خطر برای خود زمینه آسیب به دیگران را نیز فراهم کرده‌اند که این خود نوعی جرم است.

    به موجب ماده 618 قانون مجازات اسلامی، اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش مردم جرم بوده و هر کسی با هیاهو و جنجال، حرکات غیرمتعارف یا تعرض سبب برهم زدن آرامش عمومی و یا مزاحمت برای مردم شود مستوجب مجازات حبس از سه ماه تا یک سال و نیز تا هفتاد و چهار ضربه شلاق بوده و قابل تعقیب قضایی است.

    همچنین برابر اصل 40 قانون اساسی هیچ فردی نمی‌تواند اعمال خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

    فرماندار شهرستان بانه با هشدار نسبت به عاملان اخلال نظم عمومی، اظهار داشت: این بدعت ناخوشایند که در شب‌های ماه رمضان در میان عده کمی از جوانان و تعداد کمی افراد میانسال شکل گرفته رفتاری مخاطره‌آمیز است که علاوه بر خطرات مالی و جانی که برای فرد یا افراد اجراکننده دارد، می‌تواند سبب آسیب مالی و جانی به دیگر شهروندان نیز شود.

    راشد عذیری با اشاره به اقداماتی که تاکنون برای جلوگیری از این حرکات صورت گرفته است، بیان کرد: برای برخورد سازشگرانه و به دور از هیاهو در سطح شهر، اقدام به مسدودکردن بعضی میادین و خیابان‌ها که محل مناسبی برای انجام این حرکات بوده است کرده‌ایم .

    وی افزود: این اقدام تا حدودی از ارتکاب این اعمال کاسته ولی باعث ترافیک و در پی آن گلایه و نارضایتی شهروندان شده است.

    عذیری با اشاره به اینکه کسانی که به عنوان تماشاچی این حرکات، در محل نمایش حضور پیدا کرده‌اند به عنوان نوعی تشویق و تحریک برای این افراد به حساب می‌آیند، از مردم خواست تا با مسئولین در حل این مشکل همکاری کنند.

    فرماندار بانه گفت: شهروندان و به ویژه خانواده‌ها باید نسبت به اعمال و رفتار جوانان خود نظارت کامل داشته باشند تا خدای ناکرده از بروز حوادث ناگوار برای آنان و دیگران که عواقب قانونی نیز دارد جلوگیری کنند.

    فرماندار بانه به شکایات تلفنی مردم در این رابطه اشاره کرد و افزود: این شکایات نشان‌دهنده سلب آسایش و امنیت شهروندان توسط افرادی است که به منظور تخلیه هیجانی خود موجبات آزار مردم را فراهم کرده‌اند که این خود جرم محسوب می‌شود و مجرم سزاوار برخورد قانونی است.

    عذیری از دستگیری چند نفر و توقیف خودروهای آنها و بازجویی از آنان برای معرفی مجرمان دیگر خبر داد و بیان کرد: همچنان در حال شناسایی این افراد و به دنبال آن برخورد شدید و مجازات  آنها به عنوان مخلان نظم و آسایش عمومی هستیم.

    وی اظهار داشت: یقینا اگر کسی بعد از تذکر قضایی و انتظامی در مقابل ماموران و دستورات قضایی مقاومت کند، جرمی دیگر نیز به جرم قبلی خود می‌افزاید.

    فرماندار بانه به عواقب و تاثیرات منفی این حرکات در جامعه اشاره و عنوان کرد: با توجه به مسافرپذیر بودن شهرستان بانه مشاهده این صحنه‌ها توسط مسافران و گردشگران سبب به وجودآمدن دید منفی و احساس عدم امنیت در آنها می‌شود و به موجب آن، تعداد مسافران و گردشگران کاهش می‌یابد.

    وی در پایان اضافه کرد: ایجاد و حفظ امنیت و آسایش برای مردم جزء وظایف عموم مردم است و ما نیز خود را مسئول تامین آسایش و امنیت شهروندان می‌دانیم و از آنها نیز انتظار همکاری در این زمینه داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو