فونیکسریمکسبهتام

تعطیلاتی عذاب‌آور در ترافیک محور سوادکوه

عصر خودرو: تعطیلات عید سعید فطر از امروز آغاز شده و با توجه به ترافیک سنگین در محور سوادکوه، به نظر می‌رسد تعطیلات عذاب‌آوری در انتظار بومیان و گردشگرانی است که در این مسیر تردد می‌کنند.

تعطیلاتی عذاب‌آور در ترافیک محور سوادکوه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، ترافیک محور سوادکوه از موضوعات مزمنی است که توسعه این شهرستان را با کندی مواجه کرده است و تاثیر آن را در ابعاد مختلفی چون حضور سرمایه‌گذاران، ایجاد کارخانجات سنگین، پایین آمدن رفاه عمومی، تصادفات مرگ‌بار و ترافیک سنگین می‌توان دید.

    تعطیلات همواره به عنوان پدیده‌ای لذت‌بخش برای مردم مناطق سرسبز و خوش آب و هوا مطرح است که در آن به استفاده بهینه از طبیعت و بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی و طبیعی یا در ابعاد فرهنگی برای بازدید از خویشاوندان پرداخته می‌شود که این موضوع در شهرستان سوادکوه صدق نمی‌کند.

    تاخیر چندین‌باره در تکمیل محور سوادکوه و ترافیک گیج‌کننده که زندگی عادی مردم را مختل می‌کند و تصادفات مرگ‌بار آن سبب این ناخوشایندی مردم سوادکوه است.

    تکمیل حدود 6 کیلومتر از محور سوادکوه در سال‌جاری تاثیر ملموسی در کاهش ترافیک محور سوادکوه داشته است و به نظر می‌رسد تکمیل حدود 10 کیلومتر باقی‌مانده در این محور می‌تواند مشکل ترافیک سوادکوه را به صورت چشم‌گیری کاهش دهد.

    * 3 محور جدید برای مدیریت ترافیک محور سوادکوه اطلاع‌رسانی شد

    معاون فرماندار با اشاره به تعطیلات عید فطر امسال از پیش‌بینی ترافیک سنگین در این محور خبر داد و گفت: پنج جلسه ستادی ویژه با موضوع مدیریت تعطیلات فطر برای محور سوادکوه انجام شده است.

    عین‌الله طالبی با بیان اینکه ترافیک در محور سوادکوه به دلیل عدم تکمیل عملیات راه‌سازی از زیراب به شیر‌گاه اجتناب‌ناپذیر است، افزود: ارائه خدمات انتظامی و بر‌آورده کردن نیاز‌های مسافران، در اولویت فعالیت‌ها قرار گرفته است.

    معاون فرماندار سوادکوه با اشاره به آمادگی کامل دستگاه‌های شهرستان سوادکوه و تهیه لیست کشیک برای آنها، بیان داشت: تامین سهمیه ویژه آرد، افزایش ساعت پخت، آمادگی دستگاه‌های خدماتی و امدادی، تشکیل ستاد بازدید از واحد‌های خدماتی بین‌راهی و ایجاد آمادگی در مساجد و امام‌زادگان و مدارس برای اسکان احتمالی مسافران در‌ راه‌مانده، بخشی از اقدامات فرمانداری و ادارات و نهاد‌های سوادکوه برای ترافیک مربوط به تعطیلات فطر است.

    طالبی با یادآوری تجربه ترافیک سال گذشته و جلسه برنامه‌ریزی پدافند غیر‌عامل و وضعیت موجود جاده سوادکوه، از بازدید میدانی مسئولان از جاده‌های انحرافی این شهرستان برای انتقال ترافیک بومی خبر داد و اظهار کرد: جاده محمد‌آباد از پل‌سفید به دودانگه ساری، جاده لاجیم از سنگ‌بن به ساری و جاده به‌منان - پلنگ‌دره به شیر‌گاه برای انتقال ترافیک رانندگان آشنا به منطقه معرفی شده است و اطلاع‌رسانی لازم به رانندگان بومی و افراد آشنا به منطقه نیز انجام می‌شود.

    * استقرار کامل هلال احمر در پایگاه‌های امدادی

    مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه از وجود ترافیک سنگین در این محور خبر داد و گفت: هلال احمر سوادکوه آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران در تعطیلات پیش‌ رو را دارد.

    جهانگیر آذری به آماده کردن محل اسکان برای در‌‌راه‌ماندگان سفر در تعطیلات عید فطر خبر داد و افزود: پنج پایگاه‌ امداد جاده‌ای سوادکوه و سوادکوه‌شمالی مقدمات لازم برای ارائه خدمات را تدارک دیدند.

    وی به مشکل ترافیک سنگین محور سوادکوه از زیراب به شیر‌گاه اشاره و اظهار کرد: ده‌ها امداد‌گر به همراه کارکنان هلال احمر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی و تجهیزات در پایگاه‌ها و اداره هلال احمر تابعه مستقر هستند.

    * ترافیک سنگین در محور سوادکوه

    دیشب و امروز شاهد ترافیک سنگین در محور سوادکوه هستیم که ترافیک صبح امروز شامل منطقه جمشیدآباد تا منطقه تونل سوادکوه به طول حدود 10 کیلومتر بوده است.

    بر اساس این گزارش، دو‌بانده شدن محور سوادکوه در منطقه جوارم و پیچ‌آینه و وجود خودرو‌های سنگین را می‌توان از مهم‌ترین علل ترافیک امروز معرفی کرد که حضور گسترده‌تر ماموران پلیس‌راه در گلوگاه‌ها می‌تواند در ایجاد ردیف‌های خودرویی و نظم‌دهی بیشتر به آنها موثر باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو