فونیکسریمکسبهتام

ترافیک نیمه سنگین اما تردد بدون دردسر

عصر خودرو: در آستانه تعطیلات عید سعید فطر، حجم تردد وسایط نقلیه در اکثر محور های اصلی استان نیمه سنگین است.

ترافیک نیمه سنگین اما تردد بدون دردسر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، در حالی که به تعطیلات عید سعید فطر نزدیک می شویم، محورهای مواصلاتی اصلی استان سمنان مانند همیشه میزبان سیل عظیم مسافران حرم امن رضوی(ع)، پایتخت نشینان و گردشگران شمالشرق کشور است و توصیه جدی به مسافران اطلاع از وضعیت جاده ها و آب و هواست که  نخستین رکن سفر تلقی می شود.

    بنا به گزارش سامانه141راه و ترابری جمهوری اسلامی ایران تردد در محورهای اصلی استان سمنان نیمه سنگین اما بدون مشکل خاصی در جریان است در همین راستا محور تهران-ایوانکی با حجم ترافیکی 485خودرو در ساعت، شلوغترین محور مواصلاتی اصلی استان و قم-گرمسار با 40 خودرو حجم تردد در ساعت، کم تردد ترین محور شناخته می شود.

    همچنین محورهای سرخه-سمنان و گرمسار- ایوانکی باحجم تردد 450خودرو در ساعت و دامغان-شاهرود با350خودرو در ساعت، روزهای شلوغ خود را پشت سر می گذارند.

    برای اینکه بدانیم حجم تردد خودرو در هر ساعت چه مبنا و میزانی دارد، باید اشاره کرد که حجم تردد در سایر روزهای عادی در محورهای مواصلاتی استان سمنان به طور متوسط 10تا30خودرو در ساعت است.

    بدیهی است توصیه های پلیس راهور ناجا در این روزهای تعطیل تابستانی برای رانندگان می تواند رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی مناسب، اطلاع ار وضعیت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی، استفاده از کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، استراحت پس از 90 دقیقه رانندگی و ... باشد.

    بیش از 80 درصد محورهای مواصلاتی استان سمنان در نواحی کویری قرار گرفته و اکثر جاده های استان برای رانندگان مخصوصا هموطنان غیر بومی یکنواخت و خسته کننده محسوب شده و استراحت 15دقیقه ای پس از هر 90 دقیقه رانندگی را برای جلوگیری از حوادث احتمالی می طلبد.

    بیشتر تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری منتج به شهرهای استان سمنان رخ داده است که نشان دهنده لجاجت رانندگان در طی کیلومتر های پایانی و عدم استراحت بین شهرها است.

    ابرها میهمان هوای استان

    بر اساس اعلام هواشناسی استان نیز در روزهای آینده ابرها میهمان استان هستند و در ارتفاعات بارش باران ممکن است مسافران را غافل گیر کند.

    بر این اساس هوای استان در سه روز آینده بدین شرح پیش بینی شده است: نیمه ابری در ساعات ابتدایی صبح و عصرها همراه با افزایش ابر و در ارتفاعات بارش های پراکنده همچنین میانگین دمای هوای شهرهای استان در روزهای آتی 38درجه بالای صفر در بیشینه و 27درجه کمینه پیش بینی می شود.

    بر اساس این پیش بینی مسافران ممکن است در گردنه های آهوان و خوش ییلاق با بارش های پراکنده و رگبار باران مواجه شوند که رعایت فاصله طولی در هنگام باران، استفاده کمربند ایمنی، سوخت کافی، توجه به جلو، تصمیم به تردد در ساعات ابتدایی روز و معاینه فنی خودرو می تواند ضامن سفری امن و بی خطر برای هموطنان باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو