فونیکسریمکسبهتام

مازندران قفل می شود

انبوه مسافران در راه شمال

عصر خودرو: با شروع دور جدید سفرهای تابستانی، مسافران زیادی راهی سرزمین همیشه بهار شده اند و راههای ورودی و شهری استان با ترافیک مواجه شده است.

انبوه مسافران در راه شمال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، همزمان با دور جدید سفرهای تابستانی و تعطیلات عید فطر، نوار ساحلی و اماکن طبیعی مازندران بویژه مناطق غربی استان مملو از مسافران و گردشگران شده است و در صورت نبود و یا ضعف مدیریت در کنترل شرایط، راههای مازندران را به دلیل ترافیک سنگین در ساعت و روزهای آتی قفل خواهد کرد.

    بر اساس اعلام پلیس و با توجه به اعلام محدودیتهای ترافیکی، شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در محورهای ورودی استان و محدوده شهری برخی مناطق مازندران هستیم.

    مازندران در تعطیلات عید فطر سال گذشته نیز بیشترین شمار مسافران را به خود اختصاص داد و در ایام نوروز نیز با اقامت بیش از 10 میلیون مسافر شب، رکوردار مقصد مسافران بوده است.

    حیدر نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اعلام کرد: در محور کندوان حوالی پل زنگوله و قسمت ورودی از استان البرز شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم و در محدوده مرزن آباد و آزاد ترافیک روان و پرحجم است.

    وی تصریح کرد: همچنین در محور هراز، در حد فاصل پلور حجم ترافیک نیمه سنگین و روان بوده اما ترافیک در محدوده نارنجستان و ورودی شهر آمل نیز نیمه سنگین است.

    نوروزی بیان کرد: همچنین در محور سوادکوه از پل سفید ترافیک روان را شاهدیم و در منطقه جوارم و سرخکا وضعیت آن نیمه سنگین است.

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به استقرار عوامل راهداری در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: امسال به لحاظ اهمیت ایام تعطیلات عید فطر سه معاون اداره کل را به عنوان مسئولان محور انتخاب کردیم که شامل مدیر روستایی، ساخت و توسعه و مدیر راهداری است.

    آمادگی برای دور دوم سفرهای تابستانه از روزهای قبل در مازندران انجام شد و فرماندار نوشهر در این زمینه می گوید: دور جدید سفرهای تابستانی با شروع تعطیلات عید فطر باعث شده تا بسیاری از مسافران به جهت بهره بری از دریا و سواحل این شهرستان را برای سفر خود انتخاب کنند.

    محمدعلی قمی اویلی افزود: این شهرستان با تمام توان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر است و پیش از آغاز دور جدید سفر نیز جلسات مکرر ستاد اجرائی خدمات سفر و ستاد ساماندهی سواحل تشکیل شد و هماهنگی کمیته های نه گانه ستاد سواحل نیز صورت گرفته و تا پایان تعطیلات تمامی مرخصی های عوامل ستاد لغو شده است.

    وی با بیان آنکه آمادگی کامل دستگاههای خدمات رسان یک امر ضروری است یادآور شد: همزمان با دور جدید سفرهای تابستانی نیز تشدید نظارت بر قیمت ها از سوی دستگاههای نظارتی آغاز شده است.

    قمی اویلی افزود: نظارت بر عملکرد بازار، قیمت ها، اماکن اقامتی و رفاهی از سوی کمیته نظارت ستاد در دستور کار قرار گرفته است.

    وی اعلام کرد: دستگاه های امدادی، اورژانس 115، هلال احمر، دریابانی و نیروی انتظامی و مراکز درمانی و بیمارستانی نیز در حوزه امداد و امنیت در آماده باش کامل قرار دارند تا لحظات خوش و امنی برای مسافران رقم بخورد.

    وی افزود: بنابر اعلام هواشناسی مازندران مبنی بر مواج بودن دریا جهت جلوگیری از خسارات احتمالی جانی و وقوع غرقی توصیه موکد داریم تا مسافران به علائم هشداردهنده در سواحل و توصیه ناجیان و عوامل ستاد سواحل و سفر توجه جدی داشته باشند تا خدای ناکرده لحظات تلخی برای استفاده از دریا بوقوع نپیوندد.

    همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نوشهر نیز از آمادگی کامل این ستاد در دور جدید سفرهای تابستانی همزمان با تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: اکیپ های مختلف نظارتی بر تاسیساتی گردشگری و مراکز خدمات رسان بطور کامل در منطقه مستقر است و نظارت جدی بر این مراکز در حال انجام است.

    مهدی اسحاقی با اشاره به توزیع بروشورهای راهنمای گردشگری شهرستان نوشهر افزود: همزمان در این دور سفر، این بروشورها از سوی مراکز اطلاع رسانی گردشگری در اختیار مسافران و گردشگران قرار می گیرد.

    وی افزود: همچنین ساعات بازدید از موزه های مردم شناسی شهرستان نیز به جهت خدمات دهی به مسافران تا دو ساعت افزایش یافته است.

    وی یادآور شد: با توجه به گردشگرپذیری شهرستان نوشهر در دور جدید سفرهای تعطیلات عید فطر شاهد اقامت خیل عظیم مسافران در تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی و مناطق نمونه گردشگری، مناطق کوهستانی کجور و استفاده از طرح های دریا هستیم .

    دریا در کمین مسافران

    همچنین با توجه به اینکه شمار زیادی از مسافران برای دیدن و بهره مندی از جاذبه های دریا به مازندران سفر می کنند، رعایت موارد ایمنی برای پیشگیری از حوادث امری الزامی است و علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در این زمینه با بیان اینکه تعداد غرق شدگان در دریا با شروع فصل تابستان سیر صعودیپیدا میکند گفت: این درحالیاست که به رغم تمام هشدارهایی که در این زمینه داده می شود عده زیادی دور از سواحل سالم سازی شده و به دور از چشم ناجیان غریق اقدام به شنا در دریا می کنند و در این محل هاست که بیشترین آمار غرق شدگی اتفاق می افتد. ‏

    مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: غرق شدگی یکی از علل مرگ و میر غیرعمدی است که به راحتی قابل پیشگیری است و با انجام اقداماتی همچون حصارکشی استخرها، عدم شنا در اماکنی که امکان کمک رسانی نیست، داشتن همراه در حین شنا، عدم شنا توسط افرادی که بدلیل بیماری منع دارند، می توان غرق شدگی حین شنا کردن را کاهش داد. ‏

    وی به افرادیکه قصد شنا در دریا را دارند توصیه کرد حتما از محدوده طرحهای سالم سازی دریا که غریق نجات در آنها حضور دارند استفاده کنند.

    دریای مازندران در دو روز گذشته بیش از پنج قربانی گرفت که همه این افراد در خارج از طرح های سالمسازی دریا غرق شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو