فونیکسریمکسبهتام

ترافیک گسترده در جاده‌های مازندران و تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های استان

عصر خودرو: بار دیگر شهرهای گردشگرپذیر مازندران مملو از گردشگرانی شده که فرصت تعطیلات سه روزه را غنیمت رفته و به سفر رفتند.

ترافیک گسترده در جاده‌های مازندران و تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های استان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، جاده‌های مازندران شاهد ترافیک گسترده بود و این نشان می‌دهد که این پیش‌بینی چندان بی‌حساب هم نخواهد بود.
    اداره کل هواشناسی مازندران نیز وضعیت هوای این استان در روزهای آینده و تعطیلات عید سعید فطر را همراه با بارش پراکنده باران و کاهش نسبی دما پیش بینی کرد. این هوای خنک در مقایسه با گرمای طاقت فرسای دیگر نقاط کشور زمینه‌ساز اقبال بیشتر گردشگران به شهرهای شمالی شده است.
    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه شاهد افزایش تردد در محورهای استان نسبت به روز گذشته هستیم، اظهار داشت:‌ امروز شاهد افزایش تردد در محورهای شمالی کشور نسبت به روز گذشته هستیم.
    جعفر محمدنژاد با بیان اینکه محور هراز از سمت آبعلی به سمت آمل به طور موقتی یک طرفه شده بود، افزود: به جهت تخلیه بار ترافیکی که در محدوده امامزاده هاشم، پلور، آب‌اسک، سه‌راهی لاسم، تونل تکاور شماره 2 و گزنک به طور موقت تردد از سمت آبعلی به سمت آمل یک طرفه شده بود که هم اینکه با توجه به اینکه بار ترافیک تا حد زیادی تخلیه شده پیش‌بینی می‌شود تا ساعتی دیگر تردد در این محور به روال عادی خود -دوطرفه- باز گردد.
    وی درباره محور کرج - چالوس گفت: در این محور از میدان امیرکبیر، تونل شماره 6، سه‌راهی دیزین تا تونل کندوان، پل زنگوله تا سیاه‌بیشه ترافیک پرحجم است.
    سفر به مازندران مختص ایام تعطیل نیست
    جانشین رئیس ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر مازندران گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از 17 خردادماه به‌صورت رسمی آغاز به‌کار کرد و  چندجلسه فوق‌العاده  نیز به‌دلیل سفرهایی که در پیش‌رو داریم داشت تا باآمادگی کافی مسائلی را در استان نداشته باشیم.
    علی نبیان با بیان اینکه فرمانداران با همت بیش از گذشته گروه نظارتی را فعال کنند و آمادگی حضور مسافران را داشته باشیم، افزود: بحث نرخ‌گذاری مراکز اقامتی بسیار مورد توجه است و شاید برخی اماکن بخواهند تعطیلات بدون مسافر در ایام ماه رمضان را به‌گونه دیگری جبران کنند.
    وی با بیان اینکه سفر در مازندران همه مکانی و همه زمانی است و مختص ایام تعطیل نمی‌شود، گفت: مازندران استان گردشگری است و همه دستگاه‌ها نیز به نوعی متولی این امر هستند.
    آمادگی بیشتر نسبت به پارسال
    مدیرکل گردشگری مازندران گفت: موج دوم سفرهای تابستانه از عید سعید فطر به مازندران آغاز می‌شود و تمامی شهرستان‌ها باید تمهیدات لازم را برای میزبانی از مسافران و گردشگران اتخاذ کنند.
    دلاور بزرگ نیا افزود: مقصد اصلی مردم برای گذران تعطیلات استان‌های شمالی کشور هستند و مردم بیشتر ترجیح می‌دهند ایام خود را در جنگل و دریا و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این دیار سپری کنند.
    وی افزود: از ادارات کل استان‌ها در مسیرهای پرتردد خواستیم تا با نظارت گسترده و تمام‌وقت، خدمات مناسب اسکان و اقامت را در اختیار مسافران قرار دهند و حداکثر همکاری را با دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری‌ها داشته باشند. با نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های مجتمع‌های بین‌راهی، خدمات مطلوبی را به مسافران و گردشگران ارائه کنند.
    کندوان مه آلود با ترافیک سنگین
    رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس گفت: در حال حاضر با توجه به مه آلود بودن بخش هایی از مسیر کندوان (کرج – چالوس) در منطقه هزار چم حجم خودروها ترافیک سنگین است.
    رضا کاوه افزود: به علت مه آلودگی در منطقه هزارچم و حجم خوردوها در مسیر کندوان ترافیک سنگین و تردد خودروها به کندی صورت می‌گیرد.
    وی تصریح کرد: هر لحظه بر تردد خودروهای در این مسیر، خط جنوب به شمال کندوان (ازتونل کندوان به سمت چالوس) افزوده می شود و هم اکنون به ویژه در شهر مرزن آباد، ولی آباد، پل زنگوله و سیاه بیشه شاهد ترافیک سنگین هستیم.
    وی خاطرنشان کرد: در خط شمال به جنوب این مسیر از شهر چالوس به سمت تونل کندوان ترافیک روان تر است.
    رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس افزود: اداره راه و شهرسازی با بسیج تمامی امکانات و نیروهای راهداری علاوه بر اتخاذ تدابیر لازم برای تردد روان خودروها در منطقه به حال آماده باش کامل در آمده است تا در صورت نیاز وارد عمل شود.
    کاوه از رانندگان خواست با توجه به مه آلودگی بخش هایی از این مسیر که عمق دید بیشتر از حدود 400 متر نیست با سرعت مطمئنه حرکت کنند و تجهیزات لازم را نیز همراه داشته باشند.
    وی گفت: براساس اعلام پلیس راه تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12روز جمعه الی یک بامداد روزشنبه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است.
    مسئول ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز، گفت: در حال حاضر هوا در سیاه بیشه مه آلود و دید 400 متر است.
    وی درجه حرارت این منطقه را 20 درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: دما در این منطقه ابری و کاهش نسبی حداقل پنج درجه همراه بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو