فونیکسریمکسبهتام

همکاری«تویوتا» و «ب ام و» در ساخت خودروهای جدید

عصر خودرو : دو کمپانی خودروسازی «تویوتا» و «ب ام و» با همکاری مشترک یکدیگر در حال توسعه و ساخت دو خودرو جدید و متفاوت هستند.

همکاری«تویوتا» و «ب ام و» در ساخت خودروهای جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، کمپانی های BMW و Toyota با همکاری یکدیگر در حال طراحی و تولید خودروهای اسپرت متفاوتی هستند که نسخه تویوتای این خودرو جانشین مدل قدیمی Supra و نسخه BMW نیز جایگزین مدل قدیمی Z4 خواهد شد. هر دو نسخه از شاسی کاملا جدیدی برخوردار خواهند بود که از جنس آلومینیوم و الیاف کربن است اما قالب مبتنی بر فریم این شاسی به شکلی طراحی شده که دو کمپانی تویوتا و BMW بتوانند شاسی های متفاوت خود را بر مدل نهایی خودرو نصب کرده و شبیه یکدیگر نباشند.

    طراحی بیرونی این خودرو به شکلی کاملا متفاوت از دیگر محصولات این دو کمپانی خودروسازی است. طرح اولیه ای از این مدل در مجله ژاپنی HolidayAuto به چاپ رسیده که نگاه های بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. یکی از کارشناسان ساخت این خودرو در مصاحبه ای با مجله استرالیایی Motoring گفت: «طراحی بیرونی خودروی تویوتا در سه ماهه آخر سال گذشته نهایی شد اما مخاطبان از تماشای ظاهر این خودرو شگفت زده خواهند شد.»

    طول، عرض و ارتفاع هر دو خودرو به ترتیب  4.4 ، 1.8 و 1.3 متر است که ابعادی شبیه به پورشه 911 خواهد بود. محصول جدید ساخت  BMW دو موتور خواهد داشت که موتور دیزلی آن در کمپانی BMW و در آلمان ساخته خواهد شد اما موتور هیبریدی آن در کمپانی تویوتا و ژاپن ساخته خواهد شد.

    هر دو مدل خودرو از موتور چهار سیلندری 2 لیتری توربوشارژ با توان 241 اسب بخار برخوردار خواهند بود. این مشخصات در حالی است که مدل های متوسط به موتور شش سیلندری خطی 3 لیتری توربوشارژ با توان 335 اسب بخار و گشتاور  449 ژول مجهز شده اند.

    اما نسخه ساخت تویوتا با موتور شش سیلندری عرضه خواهد شد زیرا این خودروساز ژاپنی نمی خواهد که مدل جدید سوپرا شبیه به نسل بعدی خودروهای Scion FR-S باشد. انتشار اطلاعات محصولات جدید این دو کمپانی در شرایطی است که خودروساز آلمانی به افشای مشخصات بیشتری از Z4 نپرداخته اما خودروساز ژاپنی اعلام کرده که تا پایان سال جاری این محصول به طرح نهایی تولید نزدیک خواهد شد. هر دو مدل تا سال 2018 میلادی عرضه خواهند شد. محصولات مشترک کمپانی های خودروسازی آلمان و ژاپن در نمایشگاه خودروی دیترویت یا خودروی ژنو معرفی خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو