فونیکسریمکسبهتام

رئیس تاکسیرانی کهگیلویه اعلام کرد:

فرسودگی۷۵درصد ناوگان عمومی کهگیلویه

عصر خودرو : رئیس تاکسیرانی شهرستان کهگیلویه گفت: بیش از ۷۵ درصد ناوگان عمومی این شهرستان فرسوده بوده و عمر مفید آنها به پایان رسیده است.

فرسودگی۷۵درصد ناوگان عمومی کهگیلویه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی عطایی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در بحث تعویض و نوسازی تاکسی های فرسوده در این شهرستان از سیاست های کشوری تبعیت می شود، افزود: به منظور اجرای این طرح هرساله باید اعتبارات لازم تأمین شود.

    وی اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات لازم تأمین شد اما به دلیل اینکه خودروی معرفی شده سمند بود تاکسی داران از این طرح استقبال نکردند.

    عطایی هزینه بر بودن خودرو سمند از لحاظ اصطکاک و سوخت را از مهمترین علل عدم استقبال تاکسی داران از تعویض خودروهای فرسوده در این شهرستان دانست و بیان کرد: تاکسی داران این شهرستان خواهان تعویض خودروهای خود با خودروی پراید هستند.

    وی تعداد تاکسی های درون شهری و آژانس های فعال در این شهرستان را حدود 497 دستگاه عنوان و تصریح کرد: از این تعداد بیش از 372 دستگاه فرسوده هستند.

    رئیس تاکسیرانی کهگیلویه با اشاره به اینکه تاکسی های فرسوده با قیمت حدود چهار میلیون و 300 هزار تومان توسط دولت خریداری شده و تسهیلاتی نیز برای خرید تاکسی جدید پرداخت می شود، عدم توانایی تاکسی داران در پرداخت ما به التفاوت قیمت را از دیگر علل عدم استقبال از تعویض تاکسی های  فرسوده دانست.

    عطایی تأکید کرد: فرسودگی تاکسی های فعال در این شهرستان باعث افزایش استفاده شهروندان از خودروهای شخصی شده است.

    شهردار دهدشت نیز در این جلسه علت عدم استقبال تاکسی داران دهدشت از خودروی سمند را درآمد پایین این قشر به علت بن بست بودن این شهرستان عنوان کرد.

    جواد تخشا افزود: طبق نظرخواهی که از تاکسی داران صورت گرفته این قشر خواهان تعویض خودروهای فرسوده خود با خوردوی تیبا هستند.

    وی اظهار داشت: در صورت تصویب تعویض تاکسی های فرسوده با خودروی تیبا در جلسه شورای ترافیک می توان این موضوع را به منظور اجرایی شدن در شورای عالی ترافیک کشور مطرح کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط