فونیکسریمکسبهتام

نخستین پمپ بنزین کشور در آبادان نوسازی می شود

عصر خودرو : قدیمی ترین و نخستین پمپ بنزین کشور در شهر آبادان، پس از مرمت و بازسازی به موزه نفت تبدیل می شود.

نخستین پمپ بنزین کشور در آبادان نوسازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان روز دوشنبه گفت:در نشست نمایندگان وزارت نفت و شرکت های تابعه در آبادان، مرمت قدیمی ترین پمپ بنزین کشور برای نگهداشت و حفظ آثار صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت.

    علی حکمت افزود:در این نشست با حضور مجری طرح های موزه، جانشین مدیر کل روابط عمومی صنعت نفت و مشاور روابط عمومی وزارت نفت و مجری اشیاء موزه صنعت نفت، بر همکاری بین بخشی دستگاه ها در راستای راه اندازی موزه صنعت نفت تاکید شد.

    وی اضافه کرد:کمیته ای تخصصی در خصوص برپایی موزه تصمیم گیری کرده و اداره کل روابط عمومی وزارت نفت نیز به عنوان دبیرخانه پیگیری تشکیل سه موزه صنعت نفت، تعیین شده و مراحل کار از سوی این اداره کل تا رسیدن به نتیجه پیگیری می شود.

    بر اساس دستور وزیر نفت، راه اندازی موزه صنعت نفت در سه شهر ایران با هدف آشنایی عموم مردم با تاریخ این صنعت در دستور کار قرار دارد که شهر آبادان یکی از شهرهاست.

    پیش از این نیز، اکبر نعمت اللهی رییس ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس وزارت نفت در بازدید از موزه دفاع مقدس آبادان و تاسیسات نفتی پالایشگاه آبادان گفته بود:بر اساس دستور وزیر نفت و هماهنگی با وزارت امور خارجه، موزه تاریخ سیاسی نفت تهران در محل ساختمان شرکت نفت ایران و انگلیس سابق و محل فعلی وزارت امور خارجه راه اندازی می شود.

    وی ادامه داد:در شهر مسجدسلیمان نیز تاسیسات نفتی گنجینه نفت شامل چاه شماره 1 چشمه های نفتی، کارخانه تولید برق، کارخانه گوگرد سازی، کارخانه تقطیر و ساختمان اصلی برای راه اندازی باغ موزه صنعت نفت مورد بررسی قرار گرفته است.

    بر اساس اسناد وزارت نفت، نخستین پمپ بنزین کشور، سال 1306 شمسی مطابق با 1927 میلادی در آبادان بنا شده است.

    این شهر با بهره گیری از فرودگاه بین المللی، ایستگاه فرستنده رادیو و تلویزیون با برنامه های برون مرزی و دانشکده نفت، سال های پیش از جنگ تحمیلی، از مهم ترین، زیباترین و خاطره انگیزترین شهرهای ایران به شمار می رفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو