فونیکسریمکسبهتام

مجوز واردات ۷۵ تویوتا هایلوکس ۲۷۰۰ سی.سی

عصر خودرو : بر اساس مجوز بهمن ماه سال گذشته کابینه نیز مقرر شده بود ورود و ترخیص۵۰۰ دستگاه خودروی نجات تیپ ۲ با شاسی تویوتا هایلوکس با حجم موتور ۲۷۰۰ سی.سی و دو دیفرانسیل و ۲۰۰ دستگاه شاسی آمبولانس بنز اسپرینتر دو دیفرانسیل با سال ساخت ۲۰۱۴ بدون رعایت محدودیت حجم موتور، مجاز باشد.

مجوز واردات ۷۵ تویوتا هایلوکس ۲۷۰۰ سی.سی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه، یکی از مهمترین و پر واکنش ترین مصوبات دولت یازدهم، ممنوع کردن واردات خودروهایی با حجم موتور بیش از 2500 سی سی بود که با سر و صدا و بازتاب های زیادی نیز در جامعه و رسانه ها همراه شد.

    در این مصوبه مهم که شهریورماه سال 93 به تصویب کابینه رسید، خودروهای سواری با حجم موتور بالای (2500) سی قابل عرضه به بازار نبوده و صرفا امکان مرجوع نمودن به خارج از کشور را دارند. در بند دوم این ابلاغیه نیز تاکید شده است که ورود و ترخیص هرگونه خودرو سواری با استناد به مصوبات سالهای گذشته دولت، صرفا برای خودروهای با حجم موتور 2500 سی سی و پایین تر مجاز است.

    اما دولت تاکنون استثنائاتی را نیز برای این دستور مهم خود در نظر گرفته است و به عنوان مثال، بر اساس مجوز بهمن ماه سال گذشته کابینه، مقرر شده بود ورود و ترخیص500 دستگاه خودروی نجات تیپ 2 با شاسی تویوتا هایلوکس با حجم موتور cc2700 و دو دیفرانسیل و 200 دستگاه شاسی آمبولانس بنز اسپرینتر دو دیفرانسیل با سال ساخت 2014 بدون رعایت محدودیت حجم موتور، مجاز باشد.

    در جدیدترین تصمیم در این زمینه نیز هیئت وزیران در جلسه 4 مردادماه خود بنا به پیشنهاد شماره 1520/21/94 مورخ 24 فروردین ماه سال 1394 جمعیت هلال احمر و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد که «ورود و ترخیص 75 دستگاه خودروی امدادی تویوتا هایلوکس تیپ 2 با حجم موتور 2700cc و دو دیفرانسیل توسط هلال احمر با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط مجاز است.»

    این مصوبه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو