فونیکسریمکسبهتام

مدیر پخش فراورده‌های نفتی منطقه مرکزی:

مصرف بنزین در استان مرکزی ۳درصد افزایش یافت

عصر خودرو: مدیر پخش فراورده‌های نفتی منطقه مرکزی گفت: در ۴ماهه نخست امسال ۱۵۷میلیون و ۴۰۳هزار لیتر بنزین در استان مرکزی مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده ۳درصد افزایش داشته است.

مصرف بنزین در استان مرکزی ۳درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم،کرامت ویس‌کرمی با اشاره به آمار 4ماهه مصرف فراورده‌های نفتی در نواحی تحت پوشش نواحی مرکزی, ساوه, خمین و دلیجان اظهار داشت: در مدت 4ماهه نخست امسال در مجموع 73 درصد در مصرف نفت کوره (مازوت) و 40 درصد در مصرف نفت سفید کاهش داشتیم.
    وی افزود: در 4ماهه نخست امسال 4 میلیون و 476 هزار لیتر نفت کوره به مصرف رسیده چراکه بسیاری از کوره‌های آجرپزی استان از سوخت‌های جایگزین استفاده کرده‌اند و امیدواریم امسال با هماهنگی‌های انجام شده و همکاری دستگاه‌های اجرائی استان کوره‌های آجرپزی ساوه از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند.
    مدیر پخش فراورده‌های نفتی منطقه مرکزی تصریح کرد: استفاده از سوخت‌های جایگزین در کوره‌های آجرپزی ساوه در بهبود توزیع سوخت و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های احتمالی زیست‌محیطی تأثیرات مطلوبی گذارد و همچنین در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد شاهد کاهش مصرف نفت‌گاز بودیم.
    ویس‌کرمی با اشاره به میزان توزیع انواع فراورده‌های نفتی در سطح استان مرکزی گفت: امسال در مجموع 443 میلیون و 966 هزار لیتر انواع فراورده نفتی اعم از بنزین معمولی، نفت‌گاز، نفت سفید و نفت کوره در سطح استان توزیع شد که در بیشتر این فراورده‌ها کاهش وجود داشته است.
    وی افزود: میزان مصرف نفت سفید در مدت 4ماهه نخست امسال یک‌میلیون و 975 هزار لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش یافته و جایگزین شدن گاز از عوامل مؤثر این کاهش بوده است.
    مدیر پخش فراورده‌های نفتی منطقه مرکزی تصریح کرد: در این مدت میزان 233 میلیون و 142 هزار لیتر نفت‌گاز توزیع شده که نسبت به مدت مشابه 10 درصد کاهش داشته و از عوامل مؤثر در این کاهش جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی  و اجرای طرح منطقه‌ای کردن عرضه نفت گاز بخش حمل و نقل است.
    ویس‌کرمی با اشاره به میزان مصرف نفت‌گاز نیروگاهی گفت: این فراورده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51درصد کاهش داشته و 31 میلیون و 521 هزار لیتر به مصرف رسیده است.
    وی افزود: در این مدت نیز 157 میلیون و 403 هزار لیتر بنزین در استان مرکزی به مصرف رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته و مصرف نفت‌کوره نیروگاهی 15 میلیون و 449 هزار لیتر بوده که از کاهش 78.5 درصدی به‌سبب استفاده از سوخت‌های جایگزین برخوردار شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط