فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ایلام خبر داد

اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در ایلام

عصر خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در ایلام خبر داد.

اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در ایلام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، نورالله خادم اظهار داشت: سرعت غیرمجاز منشا حوادث ترافیکی در استان ایلام است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: سرعت مناسب هنگام رانندگی جزء اصول اساسی رانندگی ایمن برای کسانی است که می‌خواهند یک عمر در کنار خانواده از رانندگی لذت ببرند.

    خادم افزود: رعایت احتیاط در رانندگی از جمله آداب فرهنگ شهروندی در رانندگی محسوب می شود که بدون شک پیروی از این عامل پیشگیری کننده بسیاری از مخاطرات رانندگی است.

    وی عنوان کرد: رعایت احتیاط بر خلاف ادعای برخی از افراد ترس محسوب نمی‌شود و به این معنا است که راننده با وجود داشتن حق قانونی در برخی موارد توجه بیشتری به جوانب داشته و با این احتمال که وقوع برخی تخلفات ممکن است از سوی رانندگان، عابران پیاده یا مسائل دیگر اتفاق افتد این حق را برای جلوگیری از خطر احتمالی با رعایت احتیاط  مورد استفاده قرار می‌دهد.

    خادم تصریح کرد: رعایت احتیاط در همه مواقع حداقل نتیجه‌ای که دارد این است که راننده کمتر دچار دردسر و از دست رفتن زمان در جاده و خیابان می‌شود.

    رئیس پلیس راهور ایلام با اشاره به اینکه در کوچه‌ها و میادین به دلیل حجم بالای تردد عابران پیاده در وسایل نقلیه حداکثر سرعت از نظر کارشناسان 30 کیلومتر تعیین شده است، گفت: یک راننده خوب برای جلوگیری از هرگونه خطر از افزایش سرعت در این نواحی پرهیز و یا با احتیاط به محض مواجه شدن با چراغ چشمک‌زن زرد از سرعت خود می‌کاهد و هنگام رسیدن به تقاطعی با چراغ چشمک زن قرمز ایست کامل کرده و پس از رعایت حق تقدم اقدام به عبور می‌کند.

    این مسئول تاکید کرد: رانندگی با سرعت مطمئنه یکی از روش‌های کنترل بر نفس و تربیت روان و نوعی ورزش روانی برای ایجاد و تقویت کنترل بر اراده است و در واقع رانندگی‌های خطرآفرین با سرعت غیرمجاز و رفتارهای ناشایست و غیرقانونی شخصیت راننده خاطی را در ذهن دیگران بد جلوه می‌دهد.

    وی در پایان از رانندگان درخواست کرد که با سرعت مطمئن حرکت کرده و هرگز نباید کمبود وقت خود را با سرعت غیرمجاز جبران کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو