فونیکسریمکسبهتام

۷ خودرویی که از جاذبه سریع‌ترند

عصر خودرو: به کمک جاذبه هرچیز که از یک ارتفاعی از زمین رها شود شتاب می‌گیرد.

۷ خودرویی که از جاذبه سریع‌ترند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صبحانه آنلاین، فرض کنیم جسمی را از بالای ساختمان امپایر استیت (بُرج 102 طبقه تجاری در نیویورک) رها کنیم، بعد از یک ثانیه سرعتش به حدود 35 کیلومتر در ساعت می‌رسد و آنقدر افزایش می‌یابد که به سرعت نهایی برسد – زمانی که مقاومت کشش آیرودینامیک اثر گرانش را خنثی می‌کند. اخیرا خودروهایی دیدیم که بسیار سریع هستند و این فکر به ذهن ما رسید تا ببینیم که این خودروها روی زمین صاف سریع‌تر حرکت می‌کنند و یا وقتی که از یک هواپیما به سمت زمین رها شوند. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به چند خودرویی که می‌توانند از جاذبه سریع‌تر و یا بسیار نزدیک به سرعت جاذبه باشند.

    بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

    قیمت: 2 میلیون و 700 هزار دلار

    قدرت: 1 هزار و 200 اسب بخار

    صفر تا 60 مایل در ساعت: 2/4 ثانیه

    برای اینکه یک خودرو شتابی بیشتر از جاذبه داشته باشد باید بتواند در2/73 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. خودروهای کمی به این اندازه سریع هستند. بوگاتی ویرون سوپر اسپرت یکی از سریع‌ترین خودروهای تولید شده است. برای سال 2011 بوگاتی قدرت را 200 اسب بخار بالا برد و وزن این خودرو را نیز کاهش داد. این کار باعث شد تا این خودرو بتواند 0/2 ثانیه زودتر به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. جفت دیفرانسیل بودن و تایرهای بزرگ توانستند کمک کنند تا این خودرو سریع‌تر از جاذبه شود.

    آریل اتم V8

    قیمت: 160 هزار  دلار

    قدرت: 500 اسب بخار

    صفر تا 60 مایل در ساعت: 2/5 ثانیه

    سبک بودن راز سبقت گرفتن این خودرو از سیبی است که از درخت می‌افتد. شاید این خودرو به اندازه ویرون قدرتمند نباشد ولی در این عرصه یک پروزن محسوب می‌شود و بیشتر شبیه به خودروهای کارتینگ است تا خودروهای معمولی که هر روز می‌بینیم.

    کاپرو T1 مدل 2007

    قیمت: 480 هزار دلار

    قدرت: 575 اسب بخار

    صفر تا 60 مایل در ساعت: 2/5 ثانیه

    کاپرو یکی از رویای‌‌ترین خودروهایی است که تا به‌حال تولید شده است. درباره کاپرو T1 باید گفت این یک خودروی فرمول 1 برای جاده است. نسبت قدرت به وزن این خودرو دو برابر بوگاتی ویرون است. با این حال به خاطر دیفرانسیل عقب بودن و سیستم کنترل کشش اولیه این خودرو در بهترین عملکردش در سرعتی بسیار بیشتر از صفر تا 60 مایل در ساعت می‌تواند از جاذبه پیشی گیرد.

    پورشه 911 توربو S

    قیمت: 160 هزار دلار

    قدرت: 530 اسب بخار

    صفر تا 60 مایل در ساعت: 2/7 ثانیه

    این راکت آلمانی قدرتش را از موتور 6 سیلندری با دو توربوشارژر به دست می‌آورد که پشت اکسل عقب نصب شده است و به علت جفت دیفرانسیل بودن این خودرو به خوبی می‌تواند از تمام قدرت برای حرکت به جلو استفاده کند. پورشه گفته بود این خودرو در 3 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد ولی در واقعیت 911 این رکورد را 0/3 ثانیه کاهش داد و توانست رقیبی برای جاذبه شود.

    SSC آلتیمیت آئرو TT

    قیمت: 740 هزار دلار

    قدرت: 1 هزار و287 اسب بخار

    صفر تا 60 مابل در ساعت: 2/78 ثانیه

    این خودروی سوپر اسپرت ساخت شلبی به مقدار بسیار کمی از جاذبه ضعیف‌تر عمل می‌کند ولی اگر هوا به اندازه کافی سرد بوده، تایرها به اندازه کافی داغ و موقعیت ماه مناسب باشد به نظر می‌رسد این خودرو بتواند از جاذبه جلو بزند.

    لامبورگینی آونتادور

    قیمت: 379 هزار و 700 دلار

    قدرت: 700 اسب بخار

    صفر تا 60 مایل در ساعت: کمتر از 2/9 ثانیه

    ابن خودرو با داشتن موتور 6/5 لیتری 12 سیلندر، 700 اسب بخار قدرت و سیستم دنده دو کلاچه و همچنین جفت دیفرانسیل بودن می‌تواند در 2/9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) برسد. پس جای تعجب نیست اگر این گاو خشمگین بتواند جاذبه را شکست دهد.

    نیسان GT-R

    قیمت: 89 هزار دلار

    قدرت: 530 اسب بخار

    صفر تا 60 مایل در ساعت: 2/9 ثانیه

    باید نیسان را برای تولید چنین خودرویی تحسین کرد. این خودروی سریع قیمتی مناسب‌تر از بقیه هم‌رده‌های خود دارد. برای مدل 2012 نیسان توانست 45 اسب بخار قدرت این خودرو را بالا ببرد. این خودروی جفت دیفرانسیل با موتور 6 سیلندر و دو توربوشارژر می‌تواند در 2/9 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. بی‌شک با کمی کار برروی این خودرو می‌توان آن را سریع‌تر از این کرد تا بتواند جاذبه را شکست دهد. بی‌شک شرکت‌های تویینینگی وجود دارند که این کار را انجام داده باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو