فونیکسریمکسبهتام

طرح ترافیک با افتتاح خط ویژه ناوگان عمومی در خرم آباد اجرا می شود

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور استان لرستان از اجرای طرح ترافیک با افتتاح خط ویژه ناوگان عمومی شامل، تاکسی و اتوبوس در خرم آباد خبر داد.

طرح ترافیک با افتتاح خط ویژه ناوگان عمومی در خرم آباد اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ منوچهر مرادی ظهر شنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت: یکی از مسائل مهم مدیریت شهری که بیشتر شهرهای بزرگ کشور با آن مواجه هستند مشکل کنترل تردد وسایل نقلیه در معابر شهری و نحوه ارائه خدمات حمل و نقل عمومی است.

    وی افزود: افزایش تعداد خودروهای شخصی و محدودیت های موجود برای احداث معابر جدید دشواری هایی را در این زمینه به وجود آورده که پیامد آن افزایش زمان سفرهای درون شهری، اتلاف وقت شهروندان، فشار و ناراحتی های ناشی از راه بندان های طولانی و از همه مهم تر آلودگی هوا است که زندگی ساکنان شهرهای بزرگ را با دشواری مواجه کرده، با این وصف ضروری است که مدیریت های شهری توجه جدی به موضوع ترافیک داشته باشند.

    این مقام مسئول اظهار داشت: بحث توسعه حمل و نقل عمومی بایستی به جدیت دنبال شود به طوریکه میل و تقاضا برای استفاده از خودروهای شخصی برای انجام امورات روزمره کاهش پیدا کند و سیستم حمل و نقل عمومی باید مطلوبیت و جذابیت بالایی داشته باشد که مردم برای سفرهای درون شهری خود به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از خودروهای عمومی استفاده کنند.

    رئیس پلیس راهور استان لرستان تصریح کرد: بنابراین برای رفاه حال هم استانی ها برای جابجایی سریع با وسایل نقلیه عمومی درون شهری شامل، اتوبوس و تاکسی با موافقت شورای ترافیک استان تصویب و یک خط ویژه از تقاطع فلک الافلاک تا میدان شهداء جهت مسیر حرکت وسایل نقلیه با علائم لازم در شهر خرم آباد ایجاد شد، این مسیر به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتیکه مورد رضایت همشهریان باشد این طرح تداوم پیدا خواهد کرد.

    سرهنگ مرادی در تشریح چگونگی اجراء و تمهیدات این طرح ترافیکی، گفت: این مسیر ویژه وسایل نقلیه عمومی مسافری درون شهری ازجمله، تاکسی و اتوبوس بوده و سایر وسایل نقلیه حق ورود به این مسیر را ندارند و در صورت ورود برابر قانون مبلغ 500 هزار ریال جریمه می شوند.

    وی افزود: با توجه به وضعیت و تراکم بالای خودرو در خیابان امام(ره) به خصوص در محدوده اجرای طرح، توقف همه وسایل در خط مقابل این خیابان ممنوع است و در صورت توقف ضمن اعمال قانون، وسایل نقلیه به پارکینگ هدایت می شوند.

    سرهنگ مرادی بیان داشت: رانندگان تاکسی و اتوبوس فقط مجازند در این مسیر تردد داشته باشند و این مسیر هیچگونه ایستگاه ثابتی ندارد و وسایل مذکور حق توقف طولانی در این مسیر را ندارند و فقط برای سوار یا پیاده کردن مسافر می توانند به صورت لحظه ای توقف کوتاهی داشته باشند.

    وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: با تعامل و همکاران خوب خود مانند همیشه ماموران این پلیس را یاری کنند تا شاهد نظم و انضباط و ترافیکی روان در سطح شهرمان باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط