فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به تویوتا کمری ۲۰۱۶

محبوب جهانی، پیشنهاد جهانی

عصر خودرو: جایگاه کمری به دلیل ویژگی‌هایی خاص مانند کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان در کلاس خود متفاوت بوده است و تویوتا همواره سعی داشته با صرف زمان و انرژی خاص بودن این خودرو را حفظ کند.

محبوب جهانی، پیشنهاد جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، با نگاهی به نسل‌های گذشته این خودرو متوجه سیر تکاملی ظاهری و فنی این خودرو می‌شویم به‌گونه‌ای که از بدو تولد کمری در سال 1982 تابه‌حال محبوب‌ترین خودرو در کلاس خود بوده است که این روند همچنان تا به امروز ادامه دارد. نمای ظاهری این خودرو به‌قدری متفکرانه طراحی شده است که حس قدرت، آرامش و ایمنی را در هر بیننده‌ای القاء می‌کند و به‌گونه‌ای است که پس از گذشت زمان موجب کسل شدن مالک آن نمی‌شود.

وجود خطوط دقیق و قوس‌های نرم در نمای جانبی موجب ایجاد هماهنگی کاملی میان جلو و عقب خودرو شده است و نشان از آئرودینامیک بالای کمری دارد. وجود جلوپنجره‌ای پهن با طراحی متفکرانه و هماهنگ چراغ‌های LED و مه شکن خودرو در پایین طرفین به همراه چراغ‌های کشیده و جذاب باعث ایجاد ظاهری تهاجمی در نمای جلوی خودرو شده است.
نمای عقبی کمری کاملا دستخوش تغییرات شده است و طراحی درب صندوق‌عقب به همراه طرح کروم محل قرارگیری پلاک و چراغ‌های زیبا و همسو با طراحی کلی خودرو باعث شده تا حسی اسپرت و چابک را در هر بیننده‌ای ایجاد کند.

با لمس دستگیره درب خودرو کیفیت ساخت بالای کمری کاملا حس می‌شود و هنگامی‌که وارد خودرو می‌شوید فضایی هماهنگ، راحت، زیبا و به‌دوراز هرگونه پیچیدگی در طراحی را خواهید دید. ارگونومی کابین در همه موارد دارای بهترین حالت ممکن بوده و تمامی ادوات در دسترس راننده است. صندلی‌ها نیز دارای کیفیت بالایی هستند و تمامی بدن سرنشین را دربر می‌گیرند به‌طوری‌که هنگام قرار گرفتن بر روی صندلی با پوشش چرم مرغوب احساس آرامش و تسلط خواهید کرد.
تویوتا فن‌آوری این سدان خانوادگی را بالابرده و در حال حاضر از یک صفحه‌نمایش کاملاً قابل تنظیم چندرسانه‌ای همراه با ابزار قطب‌نما، سیستم صوتی JBL به همراه 10 بلندگو و مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی ازجمله کیسه هوای جانبی، پرده‌ای و کیسه هوای زانو برخوردار است.هرچند نسل‌های قبلی کمری به نرمی و تکان کم معروف هستند اما استفاده از کمک‌فنرهای جدید در کمری 2016 باعث به حداقل رسیدن ارتعاشات و به حداکثر رسیدن نرمی و آرامش کابین بزرگ و جادار این خودرو شده است.

غربیلک فرمان خوش‌دست کمری دارای امکاناتی جهت کنترل سیستم صوتی، تلفن و دسترسی به LCD تعبیه‌شده در صفحه کیلومتر است که باوجود چرم طبیعی حس خوبی را از در دست داشتن غربیلک فرمان خواهید داشت.
صفحه کیلومتر بزرگ کمری کاملا خوانا و واضح است و طراحی منحصربه‌فرد آن موجب شده تا صفحه کیلومتر شما دارای کاربرد بیشتری باشد. کنسول جلو تشکیل‌شده از مرغوب‌ترین نوع مواد اولیه است و باوجود مانیتور 7 اینچی سعی شده ظاهری ساده، کاربردی، مدرن و به‌دوراز هرگونه شلوغی و پیچیدگی داشته باشد. درمجموع دقت مهندسان ژاپنی در ارگونومی داخل کابین باعث شده تا تویوتا کمری دارای فضایی راحت، ایمن و پر آرامشی نسبت به سایر رقبا داشته باشد.

تویوتا برای کمری موتوری با حجم 2500 سی‌سی در نظر گرفته است که می‌تواند 178 اسب بخار را در 6000 دور بر دقیقه تامین کند. همچنین حداکثر گشتاور موتور کمری 235 نیوتون متر بر 4100 دور بر دقیقه است.
شتاب صفر تا 100 کیلومتر کمری در مدت 9.1 ثانیه به دست می‌آید که درنهایت می‌توان تا 220 کیلومتر بر ساعت سرعت گرفت. گیربکس مورداستفاده در کمری از نوع 6 سرعته است که قابلیت تعویض دستی را دارا است.

به نظر می‌رسد کمری 2016 بتواند تویوتا را برای چهاردهمین سال پیاپی در اوج نگه دارد و محبوبیت جهانی این خودرو، پیشنهادی جهانی برای شما خواهد بود تا بتوانید لذت تجربه رانندگی با محبوب‌ترین سدان خانوادگی جهان را برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاورید.
مدتی است پیش‌فروش کمری 2016 توسط نماینده تویوتا در ایران آغاز شده و به نظر می‌رسد به‌زودی شاهد تردد مدل‌های مختلف این خودرو در سطح کشور باشیم.

در حال حاضر محصول کمری 2016 GLX فول آپشن 190 میلیون تومان و نوع هیبرید LE آن 155 میلیون تومان از سوی ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران قیمت‌گذاری شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو