فونیکسریمکسبهتام

با رونمایی یک خودرو مفهومی

مزدا سنت‌شکنی می‌کند

عصر خودرو : مزدا موتور یک مدل کراس اوور مفهومی را ماه آینده در نمایشگاه فرانکفورت در معرض نمایش قرار خواهد داد.

مزدا سنت‌شکنی می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مزدا از زمان نمایشگاه خودرو لس آنجلس در سال 2010 خودروی مفهومی جدیدی رونمایی نکرده است اما اکنون آینده طراحی کراس اوور این خودروساز با مدل کوئرو (Koeru) در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

    این مدل مفهومی یک کراس اوور پنج دره است که توسط لوکا رولینو، طراح بزرگ مزدا موتور در مرکز تحقیقات و توسعه اروپایی این شرکت در هسن آلمان طراحی شده است.

    مزدا مدعی است کوئرو از استانداردهای کنونی فراتر رفته و توقع عمومی از عملکرد، بهینگی و ارزش کلی خودرو را بالا می‌برد. نام این خودرو به ژاپنی به معنای فراتر رفتن و پیشی گرفتن است.

    طرح اولیه کوئرو نشان می‌دهد این مدل مفهومی نقاط مشترکی با مزدا سی ایکس 3 در مقایسه با سی ایکس 5 دارد. شکل کوپه مانند آن احتمالا تولید کراس اووری را بدنبال خواهد شد که همتای ب ام و ایکس 4 و پورشه ماکان خواهد بود و با اینهمه قیمت پایین‌تری از مدلهای رقیب خواهد داشت.

    اگرچه این مدل مفهومی جدید به اندازه سی ایکس 5 خواهد بود اما در رقابت با مدلهایی مانند کیا سورنتو هفت صندلی خواهد داشت. این نکته این پرسش را مطرح کرده که آیا مزدا قصد دارد اندازه نسل جدید ایکس 5 را بزرگتر کند یا اینکه در نظر دارد مدل سی ایکس 7 را مجددا معرفی کند.

    بر اساس گزارش دیجیتال تراندز، در ساخت این مدل مفهومی موتور اسکای اکتیو توربوشارژ دیزلی 2.2 لیتری مورد استفاده قرار گرفته است.

    زمان و چگونگی تولید کوئرو مشخص نیست اما انتظار می‌رود طراحی این خودرو تا پایان دهه جاری در کراس اوورهای آینده مزدا جا بیافتد.

    سخنگوی مزدا اظهار کرده است که کوئرو مدل مفهومی نزدیک به تولید خواهد بود که منعکس کننده طراحی آماده برای بازار است.

    عرضه یک کراس اوور جدید به مزدا کمک خواهد کرد از تقاضای بالا برای کراس اوورها و شاسی بلندها بهره برداری کند.

    با وجود فروش کمتر مدل سی ایکس 9، فروش مزدا در آمریکا در ژوییه 1.9 درصد رشد کرد و دو مدل این شرکت 43 درصد از کل فروش آن را تشکیل دادند. در مقابل فروش خودروهای سواری مزدا در مدت مذکور 0.9 درصد کاهش یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو