فونیکسریمکسبهتام

سال گذشته صورت گرفت

رتبه نخست خراسان رضوی در صادرات کالا با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی از رتبه نخست خراسان رضوی در زمینه صادرات کالا با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در سال گذشته خبر داد.

رتبه نخست خراسان رضوی در صادرات کالا با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، جواد وحدتی‌فرد ظهر امروز در نشست خبری که در محل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی برگزار شد، در ارتباط با بحث نوسازی ناوگان اظهار داشت: تسهیلاتی که برای ناوگان ارائه می‌شود هم به لحاظ ایمنی و هم در کاهش هزینه‌های بخش حمل و نقل تأثیر بسزایی دارد.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی در ارتباط با طرح پیمایش سوخت، بیان کرد: این طرح با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی، تحویل سوخت به ناوگان غیرفعال، هدایت ناوگان فرسوده به نو و جلوگیری از ترددهای زائد انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه این طرح از اول مردادماه در سراسر کشور اجرایی شده است، افزود: بر اساس این طرح تمام ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اعم از مسافری و باری گازوئیل‌سوز مشمول این طرح می‌شوند و سهمیه سوخت آنان بخشی بر مبنای سهمیه ثابت و بخشی بر اساس عملکرد صورت می‌گیرد.

    وحدتی‌فرد ادامه داد: افراد برای حمل و نقل درون‌شهری باید در سامانه‌ای که توسط شهرداری ایجاد شده ثبت‌نام کنند که این طرح برای آنان از سال آینده اجرایی می‌شود.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی تأکید کرد: افراد نسبت به تهیه اسناد حمل و نقل اقدام کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

    وی در ارتباط با نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، خاطرنشان کرد: سال گذشته منابع برای نوسازی تأمین نشد اما امسال این منابع محقق شده است.

    وی اضافه کرد: در بحث ناوگان شهری تا سقف 70 درصد قیمت تمام شده از 20 میلیون تا 400 میلیون تومان برای سواری کرایه، مینی بوس و اتوبوس در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی متذکر شد: این تسهیلات برای نوسازی با سود 6 درصد و برای توسعه با سود 10 درصد است.

    وحدتی‌فرد گفت: برای واردات خودروهای کره‌ای تسهیلات 12 درصدی و خودروهای چینی و روسی 15 درصدی اعطا می‌شود.

    وی افزود: تا پایان سال گذشته متوسط عمر ناوگان 17.7 درصد، اتوبوس 13.6 درصد، مینی بوس 25.5 درصد و سواری 9.17 درصد بوده است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی بیان کرد: نوسازی ناوگان از یک‌ماه گذشته آغاز شده است که افراد می‌توانند مستقیماً به شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو و نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

    وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 93، تعداد ناوگان باری استان 423 هزار و 360 دستگاه با متوسط عمر 17.7، 20 هزار و 737 هزار دستگاه اتوبوس با متوسط عمر 13.6 بوده است.

    وحدتی‌فرد تبیین کرد: سال گذشته یک میلیون و 735 هزار تن کالا از مرزهای چهارگانه استان با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای صادر شده است که خراسان رضوی در این زمینه رتبه نخست کشوری را دارد.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی ادامه داد: همچنین 47 هزار تن واردات از مرزهای استان صورت گرفته است که خراسان رضوی در این زمینه در جایگاه پنجم قرار دارد.

    وی اضافه کرد:  یک میلیون و 435 هزار تن ترانزیت ورودی استان بوده که دراین زمینه استان حائز رتبه سوم کشوری است و ترانزیت خروجی دو میلیون و 560 هزار بوده که رتبه نخست کشوری را در این زمینه داریم.

    وحدتی‌فرد با بیان اینکه استان رتبه دوم را در زمینه جابه جایی مسافر دارد، ادامه داد: در زمینه تعداد ناوگان باری رتبه چهارم و در زمینه ناوگان مسافری رتبه دو کشوری را داریم.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی عنوان کرد: 49 دوربین نظارت تصویری، 84 دستگاه تردد شمار و 16 دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان نصب شده است.

    وی از افتتاح 10 پروژه به ارزش 10 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و افزود: مناقصه این پروژه‌ها برگزار شده و برنده آن نیز اعلام شده که در هفته دولت این پروژه‌ها افتتاح می‌شوند.

    وحدتی‌فرد متذکر شد: در بحث اعتبارات 30 میلیارد تومان اعتبارات برای سال 94 در نظر گرفته شده است که سال گذشته این مبلغ 25 میلیارد تومان بوده است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سن ناوگان اتوبوسی بالا بوده که باید در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود.

    وی ادامه داد: ناوگان اتوبوسی دوران پیری را سپری می‌کنند که ناوگان جدید به علت عدم استقبال مردم از وسیله نقلیه عمومی وارد نمی‌شود.

    وحدتی‌فرد در پایان یکی از معضلات را خودروهای شخصی بین شهری عنوان کرد و یادآور شد: این خودروها هم برای سرمایه‌گذاران و هم برای مردم آسیب محسوب می‌شود که باید نسبت به این قضیه تدبیر لازم اندیشیده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط