فونیکسریمکسبهتام

قانون‌گذاران آمریکایی دستور دادند

تحقیقات از انفجار ایربگ شاسی بلند فولکس واگن

عصر خودرو : رگولاتورهای فدرال آمریکا به فولکس واگن دستور دادند جزییات بیشتری از حادثه ترکیدن کیسه هوای تاکاتا در یک شاسی بلند این خودروساز را فراهم کند.

تحقیقات از انفجار ایربگ شاسی بلند فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا با صدور حکم ویژه ای از فولکس واگن خواست جزییات بیشتری درباره حادثه انفجار یک ایربگ جانبی در یک شاسی بلند تیگوان مدل 2015 فراهم کند. ایربگ این خودرو که ساخت شرکت تاکاتاست،‌ هفتم ژوئن در میسوری ترکید اما هیچ کس در این حادثه آسیب ندید.

    این خودروساز آلمانی حادثه مذکور را 15 ژوییه گزارش کرد.

    در حالیکه رگولاتورها در راستای ادامه تحقیقات و نظارت بر عملکرد تاکاتا، خواستار دریافت اطلاعات بیشتر شده اند، هر دو شرکت اعلام کرده اند که به نظر می‌رسد این حادثه ارتباطی به مشکلات اخیر ایربگهای این قطعه ساز ژاپنی ندارد. مشکلات مذکور مربوط به خودروهای قدیمی‌تر بوده و ترکیدن ایربگ اغلب پس از فرسوده شدن قطعات و قرار گرفتن آنها در معرض گرما و رطوبت بالا اتفاق افتاده است.

    یک سخنگوی تاکاتا اظهار کرد که این شرکت به تحقیقات درباره نقص ایربگ ادامه می‌دهد و با فولکس واگن و مقامات آمریکایی همکاری دارد اما بر این باور است که حادثه مذکور ارتباطی به فراخوانهای قبلی نداشته است.

    این قطعه ساز ژاپنی هم حکم ویژه‌ای از سوی مقامات آمریکایی دریافت کرده که برابر با احضاریه است و تحت این حکم باید اطلاعات مربوط به حادثه را تا 24 اوت ارایه دهد.

    فولکس واگن هم تا 24 اوت برای پاسخ دادن مهلت دارد. این خودروساز آلمانی تاکنون از فراخوانهای گسترده ایربگهای تاکاتا که خودروسازان بزرگ را در آمریکا درگیر کرده است، اجتناب کرده است.

    تعداد 11 خودروساز برای حدود 32 میلیون خودروی مجهز به ایربگ تاکاتا فراخوان داده اند که بزرگترین فراخوان ایمنی خودرو در تاریخ آمریکا بوده است. این ایربگها هنگام باز شدن، با شدت زیادی ترکیده و قطعات فلزی را مانند ترکش به داخل خودرو پرتاب می‌کنند. تاکنون هشت کشته و بیش از 100 مصدوم در ارتباط با این مشکل تایید شده اند.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ترکیدن ایربگ تیگوان پس از برخورد این شاسی بلند با یک گوزن اتفاق افتاد و با وجود پرتاب شدن تکه‌های فلزی در داخل خودرو، مصدومی نداشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم