فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو مشهد ۹۴ (۳۲)

تا ۶ ماه آینده تایرهای رادیال وانتی را به بازار عرضه می کنیم

عصر خودرو : یزد تایر به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع تایر رادیال خودرو های سواری و وانت در کشور و صادرکننده انواع تایر به بیش از ۱۳ کشور در قاره های آسیا ، اروپا و آفریقا حضوری فعال در نمایشگاه مشهد به عنوان سکوی استراتژیک برای ارتباط با بازار های صادراتی شرق ایران یعنی کشور های افغانستان و پاکستان دارد.

تا ۶ ماه آینده تایرهای رادیال وانتی را به بازار عرضه می کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰
  • تا 6 ماه آینده تایرهای رادیال وانتی را به بازار عرضه می کنیم
  • تا 6 ماه آینده تایرهای رادیال وانتی را به بازار عرضه می کنیم

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، یزدتایر نه تنها نیازهای بازار داخلی برای تایر را مد نظر قرار می دهد بلکه در بازار های صادراتی به خصوص اروپا به دلیل بهره گیری از استاندارد E1 این قاره حضوری فعال و پررنگ دارد. دکتر اسکندر ستوده مدیرعامل یزد تایر ضمن اعلام این موضوع افزود : هم اکنون صادرات ما به کشور هایی نظیر نیجر ، نیجریه ، مصر ، عربستان ، اردن ، سوریه ، عراق ، ترکیه ، یمن ، ترکمنستان ، آذربایجان ، افغانستان و پاکستان انجام می شود و در حال مذاکره برای صادرات به یونان در قاره اروپا نیز هستیم.وی در تشریح ملزومات یک تایر استاندارد برای ورود به بازار اروپا گفت : ما علاوه بر اجرای استاندارد های اجباری E1 اروپا سه نکته مهم دیگر را نیز در تولیداتمان لحاظ کرده‌ ایم که شامل استاندارد مقاومت غلطشی ، چسبندگی ایمن در جاده های لغزنده و کاهش صدای ناشی از چرخش تایر در اتاق می شود. ایران هم اکنون در صنعت تایر حرف اول منطقه را می زند . دکتر ستوده همچنین در توضیح قدمت صنعت تایر در ایران گفت : این صنعت در ایران بیش از 50 سال قدمت دارد و می تواند همگام با صنعت خودرو برای کشور ارزآور باشد.
به گفته دکتر ستوده یزد تایر هم اکنون بیش ترین میزان صادرات تایر در ایران را در اختیار دارد بگونه ای که 5 درصد از تولیدات کل این مجموعه به کشور های خارجی صادر می شود و از مجموع تولیدات تایر کشور جمعا 2 الی 3 درصد به کشور های خارجی صادر می شوند.
میزان ارزبری برای تولید تایر 1.5 دلار برای هر کیلوگرم است در حالی که اگر قرار بر واردات کامل تایر باشد این رقم به 5 دلار برای هر کیلوگرم افزایش م یابد. مدیرعامل یزد تایر ضمن اعلام این نکته افزود : هم اکنون حدود 55 درصد مواد اولیه مورد نیاز برای تایر در ایران به تولید می رسد و 45 درصد دیگر که عمده کائوچو است و در ایران به عمل نمی آید وارد می‌شود.
دکتر ستوده صنعت تایر را صنعتی استراتژیک می داند و معتقد است صنایع حمل و نقل همه روی چرخ صنعت تایر می چرخند.وی معتقد است در حالی که خودروسازان کره ای و چینی از تایر های کشور خودشان روی محصولات صادراتی استفاده می کنند خودروسازان ایرانی نیز می توانند از تایر های ساخت ایران برای خودروهایشان استفاده کنند چرا که تایر هایساخت یزد به دلیل بهره گیری از استاندارد E1 اروپا امکان نصب روی خودروهایی که قرار است به این قاره صادر شوند را نیر فراهم می کنند. مدیر عامل یزد تایر همچنین با انتقاد از واردات گسترده تایر های چینی کم کیفیت که عمدتا فراتر از نیاز بازار کشور وارد می شوند و از برند های مطرح هم نیستند افزود : تایر های ایرانی 100 درصد فراتر از استاندارد ها هستند و و اگر قرار است وارداتی صورت گیرد باید مکمل نیاز بازار باشد. نیاز بازار تایر کشور هم اکنون حدود 340 هزار تن است که 240 هزار تن آن توسط تولیدکنندگان ایرانی برطرف نی شود و حدود 100 هزار تن کسری داریم که سال گذشته دو برابر این رقم واردات تایر به کشور را تجربه کردیم.
مدیرعامل یزد تایر همچنین با انتقاد از این موضوع که ما در ایران و برای تایر تعرفه ویژه برای برخی کشور ها و سازندگان بی کیفیت نداریم افزود : چنین وارداتی که از هر منبعی قابل انجام باشد برای جان سرنشینان خودروها خطرناک است.
به گفته دکتر ستوده هم اکنون 10 کارخانه تولید تایر در کشور مشغول فعالیت هستند و بیش 50 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این صنعت زندگی می گذارنند.این موضوع قطعا حمایت بیش تر دولت از صنعت تایر را می طلبد تا با واردات بی رویه و بدون برنامه موجب کاهش تولیدات این صنعت نشویم.
یکی از انتقاد های وارد به صنعت خودرو این است که ارتباط کافی و خوبی با صنعت تایر ندارند چرا که خودروسازان بعد از آنکه یک خودرو را طراحی کردند سپس به سراغ تایرساز می آیند تا تایر مناسب آن خودرو را طراحی و تولید کنند. مدیرعامل یزد تایر با ذکر این نکته که یزد تایر حمایت تکنولوژیک و استاندارد های برند معتبر وردشتاین هلند را دارد افزود ما آماده همکاری با تمامی خودروسازان برای طراحی انواع تایر ها برای انواع خودرو هستیم و در صورت ارائه سفارش از سوی شرکت ها طراحی تایر برای خودرو های جدید حدود 1 سال تا تولید زمان خواهد برد.
یزد تایر هم اکنون جز تامین کنندگان بزرگ قطعات (Tier one) است و هر تکنولوژی روزی که وردشتاین هلند در محصولاتش استفاده کند در محصولات یزد تایر نیز اعلام می شود.

کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو