فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه راهور ناجا

خودروهای لوکس متخلف در جاده‌ها هم اعمال قانون می‌شوند

به مأموران پلیس راه تأکید کرده‌ایم کمین نکنند

عصر خودرو : رئیس پلیس راه در مورد گلایه متخلفان در مورد غافلگیری پلیس در جاده‌ها گفت: رانندگان نباید این تفکر را داشته باشند که اگر جایی پلیس حضور فیزیکی داشت تخلف نکنند و در غیر این صورت هر تخلفی را که خواستند انجام دهند.

خودروهای لوکس متخلف در جاده‌ها هم اعمال قانون می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه در مورد اعمال قانون رانندگان متخلف در محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: برخی از افرادی که تخلف می‌کنند خود را محق می‌دانند که باید حتماً پلیس را ببینند و در غیر این صورت، پلیس موظف به جریمه آنها نیست.

    رئیس پلیس راه با طرح این پرسش که کجای دنیا این گونه است که باید پلیس رؤیت شود تا راننده تخلف نکند، تصریح کرد: ما به مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید کرده‌ایم که کمین نکنند اما واقعاً در دنیا این گونه نیست؛ در خیلی از کشورهای توسعه یافته، سامانه محسوس و نامحسوس پلیس راه، عملکرد رانندگان را کنترل می‌کند و به واسطه اصل کنترل تخلفات، رانندگان در صورت ندیدن پلیس نیز تخلفی انجام نمی‌دهند.

    سرهنگ حمیدی ادامه داد: متأسفانه رانندگان متخلف از قانون تخطی می‌کنند و به خاطر تخلف و بی‌موالاتی آنها افراد بی‌گناه دچار حادثه می‌شوند و این وظیفه پلیس  است که به صورت شبانه‌روز بیدار باشد و سطح جاده‌های شهری و درون‌شهری را پوشش دهد تا تخلفات به حداقل برسد.

    این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی به گلایه متخلفان در مورد غافلگیری پلیس پرداخت و تصریح کرد: خانواده‌های داغداری که عزیزانشان را در حوادث رانندگی از دست می‌دهند همواره از پلیس می‌خواهند با متخلفان برخورد کند اگر ما به خواست متخلفان تمکین کنیم و متخلفان را جریمه نکنیم همواره شاهد بروز تخلفات بیشتر در جاده‌ها خواهیم بود.

    وی گفت: رانندگان نباید این تفکر را داشته باشند که اگر جایی پلیس حضور فیزیکی داشته باشد تخلف نکند و در غیر این صورت و با عدم حضور پلیس هر تخلفی را که خواستند انجام دهند.

    سرهنگ حمیدی در پاسخ به دیگر پرسش فارس، در مورد اعمال قانون در قبال تخلفات خودروهای لوکس در جاده‌های بین‌شهری اظهار داشت: به موازات اقدامات درون‌شهری، در حوزه جاده‌ها نیز کنترل‌ها صورت می‌گیرد اما سختی کار در جاده این است که خودروی توقیف شده باید 72 ساعت به پارکینگ برود که این امر راننده متخلف را به زحمت زیادی می‌اندازد چرا که هم مسافرتش به تأخیر می‌افتد و هم هزینه تخلف در جاده نسبت به درون شهر برای فرد متخلف بیشتر حساب می‌شود.

    این مقام ارشد راهور ناجا ادامه داد: اگر خودروها تخلفات حادثه‌ساز انجام دهند مطابق قانون اعمال قانون شده و متوقف می‌شوند؛ البته نمره منفی نیز در دستور کار قرار دارد.

    وی به حضور مأموران پلیس راه در جاده‌های کشور پرداخت و بیان داشت: پلیس راه  برای مدیریت حوزه ترافیک به طور شیفت‌بندی در حوزه‌های خود حضور دارند تا نسبت به تردد و شدت و ضعف آن اعمال مدیریت کنند.

    سرهنگ حمیدی در مورد تابلوهای نسل قدیم موجود در جاده‌های بین شهری اظهار داشت: متأسفانه برخی تابلوها، تابلوهای نسل قدیم و پیام ثابت هستند مثل تابلوهایی که برای زمان بارش برف و لغزنده بودن سطح جاده در نظر گرفته شده و در 4 فصل سال در کنار جاده وجود دارند.

    وی گفت: در کشورهای توسعه یافته تابلوها به صورت دیجیتال است که با توجه به مرکز کنترل تنظیم شده و تغییر پیدا می‌کنند و به این واسطه ترافیک را به خوبی کنترل می‌کنند.

    رئیس پلیس راه ادامه داد: ما نیز باید این نقص را برطرف کنیم که در برنامه درازمدت وجود دارد و سازمان‌های متولی باید بر روی این مسئله کار کنند اما در برنامه کوتاه‌مدت بحث اصلاح تابلو و علایم یکی از وظایف ذاتی و روزانه پاسگاه‌های پلیس راه است که ان‌شاءالله نواقص برطرف خواهد شد.

    این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی ناجا مسیرهای پرتردد در کشور را تهران - اصفهان، تهران - مشهد، اصفهان - شیراز و مسیرهای شمالی کشور عنوان و تصریح کرد: مسیرهای پرتردد کشور در فصول مختلف تغییر می‌کند به طور مثال کاروان راهیان نور که در 6 ماهه دوم سال به سمت جنوب عازم هستند مسیر را پرتردد می‌سازند.

    سرهنگ حمیدی در مورد جاده چالوس گفت: جاده چالوس جاده ترانزیت نیست بلکه یک جاده توریستی است و چون سرعت در این جاده پایین است تصادفات این حوزه بیشتر خسارتی و نهایتاً جرحی است مگر در موارد نادر.

    رئیس پلیس راه به تجهیز جاده چالوس به سامانه دوربین های ثبت تخلفات اشاره داشت و افزود: چندی پیش در جاده چالوس و جاده‌های دیگر سامانه‌ای را طراحی کردیم که تجاوز به چپ و سرعت و سبقت غیرمجاز را رصد می‌کند که خوشبختانه از آن زمان و بعد از اطلاع‌رسانی به شهروندان تخلفات تجاوز به چپ کم شد.

    وی به حوادث در جاده‌های کفی پرداخت و ادامه داد: در جاده‌های طولانی که خواب‌آلودگی و خستگی بر راننده مستولی می‌شود عمدتاً‌ حادثه‌ها را داریم چرا که راننده عجله و شتاب دارد که زودتر به مقصد برسد.

    این مقام ارشد راهور ناجا با بیان این مطلب که سامانه 110120 پل ارتباطی مردم با پلیس راه است، به شهروندان توصیه کرد که اگر تخلفی از وسایل نقلیه عمومی مشاهده کردند با این سامانه تماس گرفته یا در اولین ایستگاه پلیس راه مراتب را اطلاع دهند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو