فونیکسریمکسبهتام

خرید میلیونی تویوتا از رقیب تاکاتا

عصر خودرو : تویوتا موتور به منظور کاهش خطر بادکننده‌های ایربگ‌های مرگبار که توسط تاکاتا ساخته شده اند، میلیونها قطعه را از شرکت تولیدکننده نیپون کایاکو خریداری خواهد کرد.

خرید میلیونی تویوتا از رقیب تاکاتا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این خودروساز ژاپنی ماه گذشته از این تولیدکننده کوچک درخواست کرد تولیدش را افزایش دهد تا بیش از 13 میلیون قطعه بادکننده را از ژوییه سال آینده تا سال 2020 برای تویوتا تامین کند.

    این جدی‌ترین اقدامی است که تاکنون از سوی خودروسازان بزرگ در بزرگترین فراخوان صنعت خودروی جهان انجام می‌گیرد. در این فراخوان که مربوط به ایربگ‌های معیوب ساخت تاکاتا بوده است، بیش از 10 خودروساز از سال 2008 برای ده‌ها میلیون خودرو به منظور تعویض ایربگ‌های تاکاتا فراخوان داده اند.

    این ایربگها در هنگام باز شدن، با شدت زیادی ترکیده و قطعات فلزی را ترکش وار به داخل خودرو پرتاب می‌کنند. تاکنون هشت کشته و بیش از 100 مصدوم در ارتباط با این مشکل تایید شده اند. عمده هزینه این فراخوانها بر دوش خودروسازان افتاده است در حالیکه تحقیقات درباره علت اصلی این مشکل همچنان ادامه دارد.

    قانونگذاران در آمریکا از تاکاتا خواسته اند برای همه خودروهای مجهز به این ایربگ‌ها فراخوان دهد که در این صورت باید بیش از 50 میلیون خودرو در این کشور تحت فراخوان قرار بگیرند.

    تویوتا مبنای خرید از نیپون کایاکو را شمار خودروهای مجهز به بادکننده‌های ایربگ‌های تاکاتا قرار داده که به اعتقاد این خودروساز با قدیمی شدن خودرو خطرناک می‌شوند. زیرا تحقیقات نشان می‌دهد ترکیدن ایربگ اغلب پس از فرسوده شدن قطعات و قرار گرفتن آنها در معرض گرما و رطوبت بالا اتفاق افتاده است. همه خودروهایی که تاکنون فراخوان شده اند حداقل پنج ساله هستند.

    اگر تویوتا از قطعات نیپون کایاکو استفاده کند، ابتدا قطعات خطرناک‌تر را تعویض خواهد کرد به عبارت دیگر ابتدا قطعات قدیمی‌تر و سپس قطعات جدیدتر تعویض می‌شوند.

    بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه درباره ارزش این خرید اظهارنظر نکرده اند اما با در نظر گرفتن متوسط قیمت هر بادکننده، حدود 100 تا 150 میلیون دلار خواهد بود.

    تویوتا قصد دارد در صورتیکه فراخوان‌های بیشتری صادر شد، به عنوان یک اقدام احتیاطی از بادکننده‌های نیپون کایاکو استفاده کند.

    این خودروساز که تاکنون برای بیش از 12 میلیون خودروی مجهز به ایربگ ساخت تاکاتا فراخوان داده است، پیشگام تولید باکیفیت است و برای کاهش هزینه و بهبود کارایی موجودی محصولاتش را حداقل نگه می‌دارد.

    تویوتا که برای عنوان بزرگترین خودروساز جهان با فولکس واگن در رقابت است، می‌خواهد در صورت نیاز بادکننده‌های معیوب را هر چه سریعتر تعویض کند با اینهمه این اقدام به معنای توقف خرید تویوتا از تاکاتا نخواهد بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو