فونیکسریمکسبهتام

عرضه مدل جدید فایتون به تعویق افتاد

عصر خودرو : فولکس واگن معرفی مدل جدید سدان لوکس فایتون را با وجود آماده بودن این خودرو برای تولید به تعویق انداخت.

عرضه مدل جدید فایتون به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مدل جدید فایتون که یکی از خودروهای نه چندان موفق فولکس واگن به شمار می‌رود آماده تولید است اما این خودروساز در تلاش برای بهبود سوددهی فایتون، قصد دارد تولید و هزینه‌های قطعات این سدان لوکس را کاهش دهد از رو معرفی آن را به تعویق خواهد انداخت.

    بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، هزینه تولید فایتون سه برابر سدان اندازه متوسط پاسات است.

    فایتون 89 هزار و 650 یورویی که پروژه مورد علاقه فردیناند پیچ، رییس هیات مدیره سابق فولکس واگن بود، در میان مدلهای سدان، هاچ بک و شاسی بلند این خودروساز غیرمعمول به شمار می‌رود. این خودرو در یک تسهیلات ویژه در درسدن آلمان توسط تکنسین‌هایی که یونیفرم و دستکشهای سفید دارند، به صورت دستی مونتاژ می‌شود.

    در طراحی داخلی این مدل روکش چوبی خاص و صندلیهایی استفاده شده اند که به 18 شکل مختلف قابل تنظیم هستند.

    پیچ که در آوریل پس از جنگ قدرت با مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن از مقامش کناره گیری کرد، برای به چالش کشیدن مهندسان شرکت و رقابت با اس کلاس مرسدس بنز، دستور داد فایتون طراحی شود. وی خواستار خودرویی بود که در سرعت حداکثر 300 کیلومتر در ساعت رانندگی راحتی داشته باشد. این خودرو که با A8 آئودی هم رقابت دارد، برای نخستین بار در سال 2002 تولید شد و از آن زمان تغییر چندانی نکرده است.

    در حالیکه مرسدس بیش از 100 هزار دستگاه خودروی اس کلاس را سال گذشته فروخت، فولکس واگن حدود چهار هزار دستگاه فایتون فروش کرد که کاهش 30 درصدی داشت و کمترین حجم فروش برای یک خودروی تولید فولکس واگن بود.

    معرفی مدل جدید فایتون این پیام را می‌رساند که فولکس واگن از دوران پیچ فاصله می‌گیرد و به سودآوری توجه بیشتری پیدا می‌کند. در مقایسه با حاشیه سود پنج درصد برای رقیبی مانند پژو سیتروئن، سود عملیاتی برند فولکس واگن برابر در نیمه اول امسال با 2.7 درصد فروش برابر بود.

    هربرت دیس که از ژوییه هدایت برند فولکس واگن را بدست گرفته است، ماموریت دارد سودآوری بزرگترین واحد گروه خودروسازی فولکس واگن را بهبود ببخشد. توانایی او برای بهبود پروژه‌هایی مانند فایتون آزمون کلیدی برای وی به عنوان یکی از نامزدهای جانشینی وینترکورن به عنوان مدیرعامل خواهد بود.

    در گذشته اقداماتی که برای تغییرات در فایتون انجام گرفت، به بهای شغل مدیران فولکس واگن تمام شده بود. تصمیم ولفگانک برنهارد برای خارج کردن این خودرو از بازار آمریکا در سال 2006 که به دلیل تقاضای ضعیف برای آن بود، در برکناری وی از مدیریت برند فولکس واگن نقش داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم