فونیکسریمکسبهتام

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خواستار شد

مزایده اتوبوس‌های خاک‌خورده برای تبدیل به جاذبه گردشگری

عصر خودرو : معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از شرکت واحد اتوبوسرانی خواست اتوبوس‌های دوطبقه خاک‌خورده خود را برای تبدیل‌شدن به جاذبه گردشگری به مزایده بگذارد.

مزایده اتوبوس‌های خاک‌خورده برای تبدیل به جاذبه گردشگری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری با بیان اینکه استانداردسازی هتل‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: طی تفاهمنامه‌ای که با مجری طرح درباره استانداردسازی هتل‌ها صورت دادیم تاکنون 250 مورد قرارداد با هتل‌ها بسته شده است و 48 مورد گواهینامه دریافت کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه نگاه به استانداردسازی هتل‌ها در استان‌ها یکپارچه نیست و متفاوت است، گفت: این در حالی است که در دنیا اینگونه نیست و نباید وقتی به درجات 5 و 4 ستاره هتل‌ها اشاره می‌کنیم در عمل و خدمات آن هتل‌ها ببینیم که این درجات واقعی نیستند و گردشگران به ما مراجعه و شکایت کنند.

    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه استانداردسازی هتل‌ها بسیار جدی است، گفت: هتل‌ها باید بدانند که ما به این سمت حرکت می‌کنیم و اگر کشور می‌خواهد به افق‌های پیش رو برسد، باید این موضوع محقق شود.

    رحمانی موحد در پاسخ به سوالی در زمینه چادرخوابی نیز گفت: به هیچ عنوان هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که در محل تردد عمومی حریم خصوصی ایجاد شود لذا این چادر زدن نه برای منظر شهر خوب است و نه مواردی از قبیل امنیت مناسب را می‌توان برنامه‌ریزی کرد. این چادرها باید در کمپ‌هایی که شهرداری‌ها و ادارات کل استان‌های سازمان میراث فرهنگی تعبیه کرده‌اند، زده شوند تا امنیت، سرویس بهداشتی و اماکن تغذیه مناسب وجود داشته باشد.

    وی با بیان اینکه روند 2 سال اخیر به سمت ساماندهی چادرخوابی رفته است، در پاسخ به سوالی در زمینه بازارهای هدف گردشگری گفت: تاکنون 40 کشور در 3 گروه اولویت‌دار به عنوان بازار هدف انتخاب شده‌اند که در گروه اول که شامل 16 کشور می‌شوند، موارد عملیاتی را شروع کردیم.

    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به سوالی در زمینه تبلیغات نیز گفت: بحث تبلیغات بسیار جدی و علمی است و اگر همه اجزای تبلیغ عملیاتی نشوند، مانند اینکه تبلیغ هتلی صورت بگیرد اما در واقع خدمات ارائه شده متناسب با آن تبلیغ نباشد، این تبلیغ به ضدتبلیغ تبدیل می‌شود.

    رحمانی موحد اضافه کرد: برای رفع این مشکل نهادهای تبلیغ را شناسایی کردیم و 10 نمایندگی در این زمینه انتخاب شدند که ابزار و رابط سازمان و بخش‌های گردشگری خواهند بود و البته امیدواریم این تعداد تا پایان سال به 25 نمایندگی برسد.

    وی همچنین اضافه کرد: موضوع کارگروه تورهای خروجی را از اردیبهشت استارت زدیم و 2 ماه مسائل مبتلا به این حوزه را احصا کردیم و در این زمینه شیوه‌نامه‌ای در حال تهیه است که در آن موضوع بیمه گردشگران نیز مشخص شده است که دستورالعمل آن به زودی ابلاغ می‌شود.

    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به سوالی در زمینه ویزای الکترونیک نیز گفت: این ویزا پیشنهاد کمیته ساماندهی روادید بود که تصویب شد و به وزارت خارجه تکلیف شد ظرف یک سال آن را به نوعی که گردشگر نیازی به مراجعه به سفارت برای ورود به کشور دیگر نداشته باشد، راه‌اندازی کند و امیدواریم زودتر از یک سال به نتیجه برسد.

    رحمانی موحد در پاسخ به سوالی در زمینه تخلفات برخی تورها نیز گفت: وقتی دفتر یا خدمات مسافرتی توری را برگزار می‌کند مسئولیت همه موارد آن برعهده دفتر است و این دفتر باید از سلامت اتوبوس و راننده مطمئن باشد.

    وی در پایان در پاسخ به سوالی در زمینه تشکیل هلدینگ حمل و نقل در حوزه گردشگری نیز گفت: برای تشکیل چنین هلدینگی باید چندشرکت با هم کار کنند و اختیارات طرف دیگر را بپذیرند. یک پیشنهاد این است که اتوبوس‌های گردشگری بدون سقف را که در کشورهای دیگر جاذب محسوب می‌شود در ایران از همین اتوبوس‌های دوطبقه استفاده کنیم و اگر شرکت واحد اتوبوسرانی این اتوبوس‌ها را که خاک می‌خورد به مزایده بگذارد، سرمایه‌گذاران کم نیستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو