فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت:

صادرات خودرو امسال به دوبرابر افزایش می یابد

عصر خودرو : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که میزان صادرات خودرو امسال در مقایسه با سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

صادرات خودرو امسال به دوبرابر افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «محمدرضا نعمت زاده» عصر یکشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره خروج خودروهای فرسوده اظهار داشت: این کار در حال انجام است اما به دلیل محدودیت های بودجه نمی توان سرعت بیشتری به آن داد به هر حال دوستان دیگر ما در نهاد ریاست جمهوری این موضوع را پیگیری می کنند.
    وی با اشاره به وجود بیش از یکهزار خودرو سواری کاملا فرسوده و بالای عمر 20 سال تصریح کرد: این خودروها حتما باید از رده خارج شوند چرا که از نوع کاربراتوری هستند و مصرف آن ها 40- 50 درصد بیش از خودروهای یورو چهاری است که تولید می کنیم.
    نعمت زاده خروج هر چه سریع تر خودروهای فرسوده از رده را کمک به بازار دانست.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که سیاست و برنامه این وزارتخانه برای خروج از رکود در صنعت خودروسازی چیست؟ افزود: ما توقفی در خودرو سازی نداشتیم، یک هفته تعطیلات تابستانی بود که بسیاری از واحدهای صنعتی در این فصل، تعطیل می کنند و این موضوع مربوط به آن است.
    وی اظهار داشت: فروش خودرو وجود دارد و مشکلی نیست.
    نعمت زاده اضافه کرد: اما به هر صورت مقداری رکود در کالاهای بادوام در کشور وجود دارد، مردم انتظار دارند پس از مذاکرات، تغییراتی در قیمت ها به وجود آید که اگر مصرف ضروری نداشته باشند برای خرید، دست نگه می دارند.
    نعمت زاده اضافه کرد: بازار لوازم خانگی، اتومبیل و کالاهایی که نیاز روزمره مردم نیست، در یکی دو ماه گذشته با افت حدود 5-6 درصد مواجه بود که امری طبیعی است و گرنه هم تولید جای خود را دارد و هم مصرف.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در پاسخ به سوالی درباره کمپین «خودور صفر نخرید» گفت: هر کسی این کمپین را دنبال کند به نیروی انسانی و نیروی اشتغال، تولید داخلی و درآمد ملی خیانت کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو